  • 1. Data: 2004-09-09 06:20:48
    Temat: Przyjmowanie EUR w .pl
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    Czy prowadząc działalność gospodarczą w Polsce - co tu dużo pisać,
    knajpę - wolno mi przyjmować EUR (a w ogólności inne waluty) jako
    zapłatę? Czy jest gdzieś na to odpowiedni paragraf? Czy może sobie
    wisieć gdzieś przybity przelicznik (kiepski, bo z reguły płacą
    monetami, a jak z nimi jest, to wiadomo)? Czasem obcokrajowcy się
    przewijają i często nie mają złotówek. Nie są to duże kwoty, jakieś
    kilkadziesiąt EUR na miesiąc, ale zawsze - a klient nasz pan.

    Grzexs

  • 2. Data: 2004-09-09 06:49:43
    Temat: Re: Przyjmowanie EUR w .pl
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przewijają i często nie mają złotówek. Nie są to duże kwoty, jakieś
    > kilkadziesiąt EUR na miesiąc, ale zawsze - a klient nasz pan.

    Wolno. Paragrafu Ci nie podam, ale była dyskusja jakiś czas temu w Wyborczej i
    zdaje się MF wydało oficjalną interpretację. Na ścianie zachodniej robią to m.
    in. hipermarkety. O kursach nic nie wiem.

    Jacek

  • 3. Data: 2004-09-09 07:08:21
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl> napisała:

> [...]
    >przewijają i często nie mają złotówek. Nie są to duże kwoty, jakieś
    >kilkadziesiąt EUR na miesiąc, ale zawsze - a klient nasz pan.

    Możesz przyjmować płatności w PLN i EURO. W innych walutach nie. Kurs może
    być dowolny ale musisz go wywiesić. Paragrafu Ci nie podam, bo nie chce mi
    się szukać.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    | - Jam częścią tej siły
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    eridanus.no-ip.com | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2004-09-09 07:21:03
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz przyjmować płatności w PLN i EURO. W innych walutach nie. Kurs może
    > być dowolny ale musisz go wywiesić. Paragrafu Ci nie podam, bo nie chce mi
    > się szukać.

    A chyba wlasnie nawet nie musi wywieszac kursu. Przelicza po takim jakim
    chce. Kiedys gdzies byl nawet o tym reportaz, jak knajpy przeliczaja z PLN
    na Euro.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-09-09 07:23:39
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "JaKi"
    <jarek_popieljakchceszcoswyslacusun@jakchceszcoswysl
    acusungazeta.pl>
    napisała:
    >A chyba wlasnie nawet nie musi wywieszac kursu. Przelicza po takim jakim
    >chce. Kiedys gdzies byl nawet o tym reportaz, jak knajpy przeliczaja z PLN
    >na Euro.
    Możliwe, że nie musi wywieszać. Niestety nie mam czasu poszukać tego
    rozporządzenia. Wychodzę z założenia, że jak wywiesi to mu się krzywda nie
    stanie ;-)