  • 1. Data: 2004-07-15 07:14:44
    Temat: Pytanko o bank w Anglii
    Od: "Adam Sierzputowski" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich

    CZy w anglii istnieje jakiś odpowiednik polskiego mBanku czy VW ?
    PZdr.

  • 2. Data: 2004-07-15 08:08:24
    Temat: Re: Pytanko o bank w Anglii
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Adam Sierzputowski <a...@i...pl> wrote:
    > CZy w anglii istnieje jakiś odpowiednik polskiego mBanku czy VW ?
    > PZdr.

    Znaczy ze wszystk za free? Tak, owszem sa takie. Ale uprzedzajac pytanie -
    nie da sie tak prosto zalozyc tam konta ;)

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 3. Data: 2004-07-15 09:06:52
    Od: "Adam Sierzputowski" <a...@i...pl>

    > Znaczy ze wszystk za free? Tak, owszem sa takie. Ale uprzedzajac pytanie -
    > nie da sie tak prosto zalozyc tam konta ;)

    Może nie wszystko. Chodzi mi o prowadzenie free, przelewy mogą być płatne.
    A możesz coś więcej napisać o tych problemach z zakładaniem konta ?

  • 4. Data: 2004-07-15 09:45:01
    Od: And <W...@...pl>

    Adam Sierzputowski wrote:

    > Może nie wszystko. Chodzi mi o prowadzenie free, przelewy mogą być płatne.
    > A możesz coś więcej napisać o tych problemach z zakładaniem konta ?

    było już sporo na grupie, ale w skrócie:

    - NIE DA SIĘ ZDALNIE, zakłada się na miejscu w oddziale (wyjątek jeśli
    masz już konto w jakimś innym banku w UK - wtedy można, podając namiary
    na to inne konto)
    - trzeba okazać co najmniej paszport i jakis rachunek z adresem w UK
    (gaz, telefon, energia), a czasami jakieś inne kawałki (bywa że
    wystarcza poręczenie kogoś kto jest tam dobrym klientem, bądź Twoim
    pracodawcą)

    Założenie konta zdalnie jest możliwe tylko w tzw. "offshore" bankach,
    czyli takich na Jersey i innych wyspach, gdzie są inne przepisy
    podatkowe. Ale tam do otwarcia konta trzeba wpłacić dość sporo (np.
    5000$) :)

    --
    == And.
    ==

  • 5. Data: 2004-07-16 10:43:04
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli takich na Jersey i innych wyspach, gdzie są inne przepisy
    > podatkowe. Ale tam do otwarcia konta trzeba wpłacić dość sporo (np.
    bzdura... 5000$?!?!?!?!

    http://www.barrington.ag/multilang/default.asp
    pierwszy lepszy bez szukania tańszych!!

    Problem jednak nie jest w tym, aby założyć w kraju offschore,
    ale w tym, aby tam wpłacić kasę - nie jest to takie proste ;-)))

    Pzdr
    Marcin

  • 6. Data: 2004-07-19 07:09:43
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cd8bfl$qb4$1@news.onet.pl>, Marcin Janusz wrote:

    > Problem jednak nie jest w tym, aby założyć w kraju offschore,

    A zakladales ?
    Tam zwykle jest rerulamin, ja osobiscie czytalem HSBC ale mysle ze to
    ogolnobrytyjskie reguly.
    I jak przychodzi co do czego to wcale nie jest takie bezproblemowe.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2004-07-19 11:07:53
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

    > A zakladales ?
    > Tam zwykle jest rerulamin, ja osobiscie czytalem HSBC ale mysle ze to
    > ogolnobrytyjskie reguly.
    > I jak przychodzi co do czego to wcale nie jest takie bezproblemowe.

    Napisałem, że "problem NIE jest z założeniem" - problemy pojawiają
    się jak będziesz chciał przelać na swoje konto środki... a kraj nie jest
    na "liście największych przyjaciół NBP" ;-))
    ...czyli warto sprawdzić, czy da się tam łatwo wytransferować kasę ;-)