  • 21. Data: 2003-11-28 08:45:21
    Temat: Re: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: "K." <k...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie wiem co to sa "karty autoryzowane zewnetrznie".

    Przez CA.

    > Nie widze problemu z przetestowaniem wszystkich PINow, jest ich cale
    > 10 tysiecy (albo milion przy 6 cyfrach, to jest drobny moment dla
    > komputera).

    Pod warunkiem ze karta np dopuszcza jedno zapytanie o poprawnosc PIN'u na jakis
    czas. Jestes adminem (jesli dobrze kojarze) to wiesz jak to sie robi np. przy
    telnecie. Dosc mocno to ogranicza ataki metoda slownikowa.

    --

    K.

  • 22. Data: 2003-11-29 22:44:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K." <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > czas. Jestes adminem (jesli dobrze kojarze) to wiesz jak to sie robi np. przy
    > telnecie. Dosc mocno to ogranicza ataki metoda slownikowa.

    1. Przy telnecie to sie nic nie robi, a w kazdym razie zadnych hasel sie
    nie przesyla (z poprawka na niektore dziwne urzadzenia, do ktorych nie da
    sie inaczej).

    2. To i tak nie ma nic do rzeczy, gdyz porownywales PIN clear-text
    oraz w formie zakodowanej. Domyslam sie, ze to nie user ma wprowadzac
    PIN w formie zakodowanej z klawiatury, a raczej karta ma go miec
    w srodku w takiej formie. W tym przypadku ilosc mozliwych prob nie robi
    najmniejszej roznicy, gdyz:
    - jesli znamy (np. zakodowany) PIN - umiemy go odczytac z karty itp.
    - to mozemy go sobie zlamac na wlasnym komputerze, nie musi tego robic
    karta, a wiec zrobimy to szybko i nic nam nie ogranicza liczby prob,
    - jesli go nie znamy (w sensie: nie umiemy odczytac karty), to sposob
    przechowywania PINu nie ma zadnego znaczenia, bo na zewnatrz to i tak
    wyglada jednakowo.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 23. Data: 2003-12-01 12:01:47
    Od: "K." <k...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > 1. Przy telnecie to sie nic nie robi, a w kazdym razie zadnych hasel
    > sie nie przesyla

    A to sorry - ale skad system do którego sie laczysz ma wiedziec ze Ty to Ty ?
    Telepatia. No chyba ze chcesz mi mówic o ssh i uwierzytelnianiu przy pomocy
    kluczy.

    > 2. To i tak nie ma nic do rzeczy, gdyz porownywales PIN clear-text
    [ciach - nieelegancko bo w srodku wypowiedzi]
    > na zewnatrz to i tak wyglada jednakowo.

    przypomne poczatek

    i Twoja odpowiedz:

    >>> komputera).

    Wydawalo mi sie ze nie rozrózniales sytuacji w której karta zwraca PIN od
    sytuacji w której karta tylko informuje (na zadanie autoryzacji PIN + kwota +
    moze timestamp) - moge autoryzowac, nie moge autoryzowac i ew. autoryzacja tylko
    przez CA. W tym drugim przypadku mozna ograniczyc ilosc prób na jednostke czasu.

    --

    K.

  • 24. Data: 2003-12-01 23:12:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K." <k...@w...pl> writes:

    > A to sorry - ale skad system do którego sie laczysz ma wiedziec ze Ty to Ty ?
    > Telepatia. No chyba ze chcesz mi mówic o ssh i uwierzytelnianiu przy pomocy
    > kluczy.

    O popatrz. Nie musza byc nawet klucze, wystarczy haslo w zaszyfrowanym
    strumieniu.

> [...]
    > tylko
    > przez CA. W tym drugim przypadku mozna ograniczyc ilosc prób na jednostke

    Masz racje - wydawalo Ci sie :-)

    Przytaczam interesujacy nas fragment:

    > A CA to pies? Ale OK. Jesli chodzi o karty bedace gdzies pomiedzy
    > prymitywna portmonetka, a kartami autoryzowanymi zewnetrznie. I co
    > niby PIN jest gdzies na karcie umieszczony? Tak explicite? Przeciez to
    > kompletny bezsens. Powinien byc w formie zakodowanej, a PIN
    > wprowadzany przez uzytkownika jest kodowany i wtedy porownywany. To
    > tak a propos analogii, o ktorej bylo dalej.

    Nikt nie mowi o zwracaniu PINu (czy jakichkolwiek tego typu danych)
    na zewnatrz karty, a tylko o formie przechowywania PINu na karcie.
    To ostatnie (z dokladnoscia do sensownych mozliwosci) nie ma
    specjalnego znaczenia.

    Naturalnie nie twierdze, ze PIN koniecznie jest w clear-tekscie.
    Moze to byc nawet tak trywialne jak matryca XOR przy dostepach do
    pamieci karty. Ale to sie wszystko odbywa w srodku, na zewnatrz tego
    nie widac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 25. Data: 2003-12-05 18:50:38
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bplkb2$oug$...@i...gazeta.pl...

    | Eeeee, po co wypuszczac karte z zaawansowanym procesorem do placenia za
    | gazete bez autoryzacji?

    Właśnie po to aby nie było autoryzacji a było bezpiecznie :)

    | A po cholere?
    J.W. aby nie było autoryzacji w Centrum.
    Karty pamięciowe też mają.

    Tomasz