    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Raiffeisen - archaizm
    Date: Wed, 6 Jun 2007 19:51:19 +0200

    Jestem w trakcie przenoszenia karty do Raiffeisena i dochodze do wniosku, ze
    Raiffi pozostal ciagle w XXw.
    1. informacje, ktore trzeba przekazac bankowi nie zmienily sie chyba od
    poczatku lat 90-tych poprzedniego stulecia. Zeby otrzymac karte trzeba sie
    wyspowiadac z posiadanych nieruchomosci, samochodow itp. Przypomina mi to
    znioski z czasow kiedy nie bylo jeszcze BIK-u.
    2. zeby przeniesc karte z innego banku trzeba dac oryginal wyciagu z
    posiadanej karty. Nie jest to nic strasznego, ale moze byc pewna
    niedogodnoscia, np. gdy ktos dostaje wyciagi elektorniczne.
    3. klient podpisuje wniosek, ktory jest jednoczesnie umowa, ale tylko w
    jednym egzemplarzu. Co smieszne podpisuje sie, ze otrzymalo sie formularz
    odstapienia od umowy. Oczywiscie otrzymalo sie go, ale tylko do potrzymania,
    bo zostaje w banku razem z wnioskiem.
    4. zeby wyrobic karte dodatkowa konieczny jest podpis osoby, ktora ma zostac
    jej posiadaczem. Informacje, ktore ma podac ta osoba w innych bankach
    wystarczylyby do wydania karty glownej.
    5. podczas rozmowy telefonicznej sklada sie oswiadczenia o zgodach na
    przetwarzanie danych osobowych i ubezpieczeniach. Tam gdzie zgode sie wyraza
    na wnisku przekazanym do podpisu jest to zaznaczone. Jesli zgody nie
    wyrazasz jest puste miejsce. IMHO rodzi to mozliwosc naduzyc,bo jest klient
    nie pozaznacza, ze sie nie zgadza to moga jakies uslugi zostac wlaczone,
    albo dane przekazane do firm wspolpracujacych z bankiem.

    Podsumowujac Raiffi w chwili gdy rozpoczynal wydawac karty wzial przyklad z
    Citi, ale od tego czasu chyba nic sie u nich nie zmienilo, a na rynku bardzo
    wiele. Na etapie podpisywania umowy jest to dla mnie najmniej customer
    friendly bank ze wszystkich mi znanych. Zobaczymy co bedzie dalej.

    MK