  • Data: 2008-09-29 06:15:24
    Temat: Re: 700 miliardów -- może mi to ktoś wyjaśnić?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 22:28:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A jak to wpłynie na nasze finanse?
    >
    > Ponoć (wiem od pracowników Citi) Citi w USA przynosi od dawna straty
    > i ratuje się Europą, z czego najlepsze efekty ma właśnie w Polsce,
    > czyli my :) (z dumą można to rzec) ratujemy Amerykanów.
    >
    > Ponoć i inne banki amerykańskie (dzięki na przykład ciekawej polityce
    > kartowej -- spłacaniu karty kartą) źle przędą od dawna (tak mnie uczyli
    > różni pracownicy różnych banków białostockich) i teraz trzeba ratować
    > sytuację hamerykańską. :)
    >
    > -=-
    >
    > Innymi słowy -- Polacy także zapłacą drukarniom ;) hamerykańskim
> [...]

    Polacy zapłacą na dwa sposoby:

    1. Zagraniczni właściciele polskich firm (w tym banków) beda skłonni
    raczej do wypłacania polskich zysków w postaci dywidendy niż do ich
    reinwestowania w Polsce.

    2. To co się dzieje w Ameryce zapewne wywoła ogólnoświatową recesję, a to
    oznacza dla nas mniejszy eksport (i mniejsze z niego zyski). Dalszym
    skutkiem będzie u nas spowolnienie wzrostu gospodarczego, wzrost podatków
    (bo dochody mniejsze a ten rząd nigdy nie odważy się na cięcie wydatków
    stałych), wzrost bezrobocia (także dla tego, że wrócą emigranci gdy okaże
    się, że skończyła się dobrze płatna praca na zachodzie).