    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 700 tys. klientów mBanku
    Date: Thu, 7 Oct 2004 21:53:40 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062042.chello.pl

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > Że gdzie? Oni jeszcze Inteligo nie przetrawili ;-)

    No 20% to na bank. Pekao Sa mial swego czasu 2,5 mln kont - teraz ma nagle
    jakos kolo 2 mln (po wprowadzeniu nowego systemu) :)
    Poza tym pelno osob ma tez konta ale nic na nich nie robi - niby tam jakies
    grosze sa, ale nic wiecej.
    Z konta lokacyjnego teraz mBank jest kontem do codziennego uzytku - do
    "lokowania" sa fundusze.

    Mimo wszytko jednak - liczba zdobytych klientow - wzbudza szacunek.
    Kasa pojawi sie za chwile.

    mBank ma juz mase krytyczna i zaczyna zarabiac na siebie. Caly czas bedzie
    tez tanszy niz konkurenci - bo ma mniejsze zatrudnienie, a nowe "placowki"
    sa znacznie tansze w utrzmaniu - bo brak tam normalnej obslugi kasowej.

    Mnie natomiast marwi co innego - mianowicie czym wiekszy mBank jest - tym
    gorzej ze zmiana oferty.

    Przykladowo karty kredytowe. Wiadomo, ze teraz to zaden rarytas (moze
    pomijajac dobra obsluge przez inet). Mysla tam o zmianach w ofercie - ale to
    schodzi nad wyraz wolno. Jak sie okazuje - oprocentowanie mozna dac jak w
    przypadku Raiffeisena czy Invest i BISE calkiem niskie. Mnie dziwi, dlaczego
    oni OD RAZU takiego czegos nie przywalili? A tak - wyniki maja malo
    imponujace. Skoro ida w masowke - mogli tez tak zrobic z KK. Jesli sprzedaz
    przez internet tego produktu jest do bani (a trudnosci przeciez sa spore) to
    szkoda bylo calej tej pary. Inteligo wprowadzilo oferte, ktora moze nam sie
    nie podoba (w zciu bym nie skorzystal ;), ale ma niezaprzelna zaleta dla
    zainteresowanych kredytem osob - w teorii (nie wiem jak w praktyce) jest
    latwo dostepna i calkiem tania.

    Podobnie jest z innymi produktami. Kredyt hipoteczny - sami zobaczcie ile
    czasu zajelo wprowadzenie konkurencyjnego oprocentowania.
    To samo z podwyzszaniem depozytow - konkurencja jest tutaj znacznie szybsza.

    Z innymi produktami jest podobnie. Ja zaczynam to odbierac tak, ze
    pootwierali sporo nowych frontow i nie daja sobie z nimi wszystkimi rady.
    Liczba klientow i produktow jest bardzo duza, a liczba pracownikow w banku w
    centrali - ciagle na poziomie "banku wirtualnego". To daje o sobie wlasnie
    znac.

    No ale mam nadzieje, ze sobie jakos poradza. :) chociaz konkurencja na
    polskim rynku robi sie nad wyraz ciekawa! :)
    BPH ciagle gdzies atakuje, PKO BP tez... Cos pieknego, cos pieknego.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl