    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Tue, 9 Feb 2021 01:46:28 +0100
    <rvhnqi$hfe$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <601d14c2$0$522$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 601d14c2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Ba - nawet 200m sie konczy karambolami :-)

    Jechałem kilkadziesiąt km we mgle tak gęstej, że poza samochodem
    widziałem jedynie przejście asfalt-pobocze na odcinku kilkudziesięciu
    cm... Nie było tam białych linii, które podczas mgły są zbawienne...
    (teraz bywają nawet białe hałasujące!)

    Wiozłem wówczas dwie osoby -- zapewne nie zapomniały wrażeń, choć
    minęło ponad 20 lat... Była letnia nocka... Pomiędzy Augustowem
    i Białymstokiem... Jechaliśmy z Kukli -- do Augustowa mgła nie
    była tak straszna a i od ~40 km przed Białymstokiem nie było źle...

    We mgle tak gęstej, że widziałem jedynie pozycyjne (itp.) światła
    samochodu jadącego przede mną i barierkę międzyjezdniową obok siebie
    jechałem 100 km/h -- wziąłem wtedy do ręki Motorolkę wielką jak mała
    cegła i zadzwoniłem, ale podczas rozmowy szybkość spadła do chyba
    95 km/h -- utrzymywałem stały ;) dystans do samochodu jadącego przede
    mną... Był koniec grudnia -- pomiędzy świętami i Sylwestrem, chyba
    około 15 godziny, pod Warszawą... Być może świeciły latarnie...

    Kilka godzin później jechałem w takiej mgle, że choć widziałem
    znak mówiący o skrzyżowaniu i wiedziałem, że mam zjechać z drogi,
    nie mogłem znaleźć drogi bocznej...

    Następnego dnia także jechałem we mgle -- straszliwej...
    [wjechałem wtedy w rejony, w których przed laty ktoś mi
    znajomy ponoć uderzył bokiem w barierkę, przetoczył się
    bokiem przez tę barierkę, spadł w przepaść -- i spłonął...]

    Jechałem też nocą we mgle pomiędzy dwoma TIRami -- komfortowo...
    [początkowo usiłowały pozbyć się mnie, ale nie dałem się...
    gdzieś około Suchowli nieco rozluźniłem szyk, co nie spodobało
    się mym wybawcom, ale nie wygonili mnie -- eskortowali mnie
    niemal do samego Białegostoku, gdzie pomerdałem im mymi
    awaryjnymi w podziękowaniu i zarazem na ,,do widzenia''...]

    200 metrów? -- widzenie świateł czy widzenie czegokolwiek?... ;)
    Taka mgła po prostu skłania do zmniejszenia szybkości...
    Sprawny samochód zatrzyma się z 90 km/h na 50 metrach
    suchego asfaltu bez trudu... (nawet ze 100 km/h na
    niespełna 40 metrach)

    > Jakby widzial ziemie/las/wierzcholki drzew na dole, to by IMO sie wpakowal tak
    nisko.

    nie wpakował?

    -=-

    Jazda pomiędzy TIRami jest niebezpieczna? -- niedawno w necie
    widziałem ciężarówkę, która dosłownie rozjechała jeden samochód
    osobowy, dwa kolejne trochę ;) pogniotła i przesunęła inną ciężarówkę...

    Widziałem też TIR wbijającego się w solidny pomnik -- z kabiny TIRa
    niewiele zostało poza wspomnieniem...

    --