    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Tue, 9 Feb 2021 02:54:52 +0100
    <5fcd29f8$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3r5$2kb$1@gioia.aioe.org>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org> <rsck58$83f$1@gioia.aioe.org>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <rttiq7$aoe$2@gioia.aioe.org>
    <ru6bro$fp4$2@gioia.aioe.org> <rumtin$1beg$1@gioia.aioe.org>
    <rvgjj8$44e$3@gioia.aioe.org>

    "trybun" rvgjj8$44e$...@g...aioe.org

    > Nie bardzo wiem co to za metody, i dlaczego niby
    > miałbym zamiar wyprowadzania Cię z równowagi.

    Nie znam tych powodów. ;)
    [rżnięcie głupa czasami wyprowadza adwersarzy
    z równowagi... -- powody rżnięcia są różne...]

    > Sprawa interesuje mnie z tego powodu że znajomy
    > z realu też niedawno miał taką sprawę w sądzie.

    Swoją opisałem chyba całkiem dobrze -- na mej stronie.
    Nie ma tam wszystkich pism tej sprawy, ale po co je
    stawiać? -- skoro nikt ich nie chce czytać...

    > Zbytnim uproszczeniem jest zwalenie całej winy na Kaczyńskiego,
    > czyli złego funkcjonowania złego systemu który to system z
    > założenia stworzono aby tzw państwo ciągle walczyło z obywatelem.

    Obecnie PiS coś rozmyśla o bezwarunkowym dochodzie gwarantowanym.
    Moim zdaniem to tylko polityczny wybieg -- takie coś po prostu
    położyłoby na łopatki ZUS (z jego rzeszami pracowniczymi) itp. ,,ośrodki''...

    BDG byłby rewolucją społeczną -- likwidacją/ograniczeniem korupcji
    na skalę niesłychaną do tej pory!!!

    Premier EKopacz na chwilę przed końcem kadencji proponowała
    likwidację składek ZUS i NFZ -- na razie parodia składkowa
    trwa a zerowy PIT (PIT osób do 26 roku życia) nie ułatwia
    sprawy -- delikatnie ;) to ujmując...

    Prof. Modzelewski zaś retorycznie pyta o zaufanie podatnika... ;)

    [mnie dobry ZUS podarował w 2019 roku aż 11 złotych za pośrednictwem
    US, ale US nie chce mi tego szmalu przekazać... te 11 złotych to na
    razie kaucja za LEDkowe oczka -- po kupnie 5 sztuk mogę za te 11 złotych
    kupić 5 LEDek, dzięki czemu podarunkiem z ZUS opłacić mogę oświetlenie
    łazienki i ubikacji... ale US stawia opór -- czynny opór... rok 2019 minął,
    11 złotych nie wpływa na me konto... kupuję oczko LED za ~dychę plnów;
    otwieram spór, bo moc oczka jest zdecydowanie za mała; odzyskuję szmal/kaucję...
    niezły interes... za ~11 złotych kupuję 5 LEDek mocy 10W każda, które umieszczam
    w kupionych ;) oczętach... kto by pomyślał, że ZUS tak skutecznie błogosławi swe
    dary -- istne rozmnożenie chleba i rybek za sprawą cudu... zostają ułomki -- LEDki
    małej mocy i zasilacze... za jakiś czas być może przykleję te słabiuteńkie LEDki
    do duraluminiowego kątownika, podczepię im ich własne zasilacze, dorzucę jaką
    przeźro_czystą obudowę -- będę miał światełko mocy kilkunastu watów...]

    Obecnie ZUS nie jest ubezpieczycielem w RP, lecz poborcą podatkowym.
    ZUS **nie może dać** chorobowej renty, sąd **musi** przyznać rację
    ZUSowi -- farsa...

    ZUS można zlikwidować:
    - emerytury przekazać bezpośrednio bankom
    - renty (których teraz nie ma w RP -- pomijając
    schizofreniczne i jakieś wyjątkowe) zastąpić
    ww. BDG, o którym ostatnio czytam codziennie...

    BTW schizofrenii -- znam sposób (i nawet potrafię go uskutecznić)
    otrzymania chorobowej renty innej niż ,,na głowę'', ale za sprawą
    schizofrenii... Wygląda to jak szantaż lub straszenie?... ;) Jakiś
    czas temu napisałem coś, co stosowne osoby z ZUS mogłyby odczytać
    jako straszenie -- ale poza tymi osobami raczej niewiele osób mogłoby
    tamtą moją wypowiedź dobrze ;) zrozumieć... Zakamuflowałem to i owo
    dostatecznie skutecznie -- pokazałem tylko, że gdybym chciał, to bym
    tak postąpił... Ale nie dałem przepisu wprost... ;)

    Od jakiegoś czasu jestem czujny -- nawet nie chcę uczyć ,,produkcji''
    materiałów wybuchowych -- konwencjonalnych czy jądrowych, choć niby
    każdy zna teorię... (po co miałbym odpowiadać za nauczanie?...)

    To właśnie dlatego pisałem kiedyś o nitrotoluenie czy napromieniowaniu
    alfa... Pierwsze jakoś ;) przeszło bez echa -- drugie ukazało JFa jako
    ciągnącego do zła... ;) (dlaczego ja mam być tym złym!? miałem nadzieję,
    że i nitrotoluen zyska interlokutorów-poprawiaczy)

    BTW BDG -- ponoć najmocniej zależy na nim nie biedakom, lecz...
    Bogaczom, choć to oni niby będą tracili a biedacy będą zyskiwali...
    Otóż... BDG ponoć wykiełkował w tęgich głowach bogaczy, nie w cwanych
    do przesady głowach biedaków... Dlaczego bogacz (niby tracący na BDG)
    chce czegoś takiego mocniej niż sam biedak -- beneficjant tegoż dochodu?
    Proste -- bogacz tym sposobem pozbywa się naraz wielu problemów...

    Trochę jak z 500+ -- początkowo siało nienawiść typu:
    - O! Jedzie (w dziecięcym wózku) 500+...
    Teraz 500+ zyskało powszechną aprobatę i jedynie tu
    i ówdzie (u mnie chociażby) słychać o potrzebie waloryzacji...

    BDG by dał tę waloryzację 500+.

    BTW -- imo BDG należy odnieść do średniej_krajowej i PKB,
    nie zaś (jak obecnie piszą pismaki w necie) wyznaczyć
    jakąś sztuczna kwotę typu 1200 pln miesięcznie...

    Bezwarunkowy Dochód Gwarantowany był postulowany przez
    najzamożniejszych typu Musk czy Gates od dawna...
    Takie coś wyłącza z użycia pokrętne ZUSy itp. instytucje...

    Przy okazji ci bogacze postulowali opodatkowanie... robotów...

    Ot, po prostu każdy dostaje ileś -- bez względu na to, czy jest
    bogaty, czy biedny... Jeśli jest biedny -- dostaje, ale jeśli
    zarabia -- płaci podatkami na wszystkich, także na siebie samego...

    Odpadają renty (chorobowe czy socjalne i inne) itp. świadczenia,
    których obsługa obecnie pochłania stosunkowo bardzo dużo...

    Nie pracujesz? -- więc nie jesteś zdolny do pracy!
    Koniec dywagacji! Co za różnica -- jesteś aż ;) leniwy czy
    tylko ;) schorowany?! Skoro nie zarabiasz -- jesteś niezdolny
    do pracy!! Samokontrolujący się mechanizm...

    Ale jest też coś w zamian. ;) Można Cię po prostu wywalić
    z roboty bez skrupułów, gdy źle pracujesz, bo nie idziesz
    na bruk, ale na BDG... Tedy już nie szukasz dziury w całym
    (jak przy ww. 11 złotych) bo i bez tego szukania nie umierasz z głodu...

    Uproszczenie administracji państwowej dać **powinno** dobre
    efekty właśnie BOGATYM, a przy okazji zyskają też biedacy...
    [straciłbym wyjazdy w ramach prewencji rentowej]

    Ale wg mnie BDG to wybieg PiSu...
    Jak połączyć BDG z ,,Towariszczem Rabotnym''?... ;)
    Albo z ,,zerowym PITem''? (PIT niby zero, ale składki
    ZUS nie są zerowe, więc może tak okazać się, że zerowy
    PIT kosztuje pracownika więcej niż niezerowy, co akurat
    Ustawodawca przewidział; zasiłek chorobowy płacony przez
    ZUS też niekoniecznie jest objęty zerowym PITem... -- tedy
    komplikacji co niemiara!)

    Akurat brak rent chorobowych w RP to JEDYNIE ,,zasługa*
    rządzących, którzy zasłaniają się ,,dyrektywami'' zachodnimi...

    Wielkie zasługi **chyba** położył tu sam DTusk!!!
    (cwanym ,,prawodawstwem'')

    > Tymczasem, w razie awarii EGNOS to z całego zasobu SBAS
    > mam pod Poznaniem do dyspozycji tylko satelity SDCM.

    Rżniesz głupa -- satelity EGNOS (czy inne SBAS)
    niewiele Ci powiedzą o Twej pozycji czy Twym czasie.
    [trochę mnie jednak wyprowadza z równowagi?...
    mogę jeszcze skasować... na sądowej sali musiałem tak milczeć,
    by powiedzieć ;) to, co wyżej, ale tak powiedzieć, by mnie nie
    ukarano za mą szczerość...]

    EGNOS -- to nie satelity, ale stacje_referencyjne+sposób
    dostarczania informacji. Można dostarczać satelitami, ale
    można dostarczać w jakikolwiek inny sposób!

    Oczywiście nie tylko stacje_referencyjne, ale to one grają
    tu pierwsze skrzypce...

    > Najprawdopodobniej zły, czyli przestarzały już dzisiaj
    > telefon. I jedna uwaga - gdy w nim włączyć sieć

    Jaką sieć? Internet?

    > to fiksa łapie normalnie, czyli kilka/kilkanaście sekund.

    Internetem można słać A-GPS.

    > Ale to nie jest żadne rozwiązanie bo w głębi lasu ciężko
    > o sam sygnał GSM a co tu dopiero mowić o 3 czy 4g.

    Dane A-GPS nie dezaktualizują się błyskawicznie. ;)
    Może jakaś aplikacja kasuje Ci te dane -- może coś źle ustawiłeś...

    --

    Postscriptum: Jest późno -- nie mam ochoty na sprawdzanie, więc zastrzegam,
    że tu i ówdzie ;) może być podwójne SS lub jego brak...

    'słabiuteńkie' czy 'słabióteńkie'? ;)
    toż wymienia się na 'słabo' czy 'słabe'... ;)