  • Data: 2008-05-10 20:33:07
    Temat: Re: Air France i platnosc karta
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Jeśli są w stanie sprawdzić czy karta jest aktywna, znaczy muszą mieć
    > jej dane (nawet jeśli pracownik na check-in nie ma do nich
    > bezpośredniego dostępu)?

    Pewnie ma, bo niby dlaczego mialby nie miec? Normalnie linie lotnicze
    nie bawia sie w jakies kombinacje z "firmami zewnetrznymi" (dlaczego
    niby mialbym bardziej ufac jakiejs zupelnie mi nieznanej "firmie
    zewnetrznej" niz linii lotniczej, ktora odpowiada takze za bardziej
    niebezpieczne dla np. zycia elementy transakcji).

    Wymog posiadania karty, ktora oplacono bilet, sluzy stwierdzeniu, ze
    to posiadacz karty zaplacil za bilet, a w przypadku reklamacji jest to
    dowodem, ze posiadacz karty "otrzymal" usluge.

    Linia lotnicza jest zabezpieczona do czasu lotu przed ew. fraudem, bo
    po prostu anuluje bilet, ale jesli fraud "wyjdzie" pozniej, to nic nie
    moglaby zrobic. Bilety lotnicze sa zwykle drozsze niz paczka cukierkow
    i ryzyko jest zasadnicze.

    Oczywiscie podobnych problemow nie ma, jesli ktos placi karta na
    miejscu w biurze linii itp. (transakcja z obecnoscia karty).
    --
    Krzysztof Halasa