-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!.POSTED!n
ot-for-mail
From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Akior Sync i moje boje
Date: Tue, 24 Sep 2013 12:47:07 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 34
Message-ID: <l1rqjc$574$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
References: <521b6cfe$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl> <kvft0a$rgu$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
<kvlb1o$914$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <l1rhcb$toq$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
<5...@g...com>
NNTP-Posting-Host: ip-219-196.ists.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv13.cyf-kr.edu.pl 1380019628 5348 87.239.219.196 (24 Sep 2013 10:47:08
GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Sep 2013 10:47:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <5...@g...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:596095
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59196a37-5495-4fc1-887c-46cfccc610a7@go
oglegroups.com...
> mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu
> miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja
> "to jest bardzo powazna sprawa,
> nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w
> miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie
> pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.
>
> Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob
> uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?
Nie istnieje ogólny przepis, który zobowiązywałby banki do rozpatrywania
reklamacji w ciągu 30 dni.
W kwestii ogólnej to skargę wysyłasz trzydziestego pierwszego dnia do KNF.
Wystarczy mail.
Natomiast co do kwestii szczegółowej, czyli konkretnej reklamacji, to w
przypadku braku odpowiedzi w ciągu 30 dni, możesz skierować to do Arbitra
Bankowego, przy czym tu już niestety forma pisemna oraz jest to płatne
(taniej i szybciej niż w sądzie powszechnym). Wprawdzie statystyki arbitrażu
są dość słabe, dużo sporów jest przegrywanych przez klientów, ale trudno
stwierdzić, co to oznacza, bo np. ja nie przegrałem żadnego sporu przed
Arbitrem. Niestety Arbiter nie jest nadmiernie skłonny orzekać o utraconych
korzyściach, a nawet o zwrocie poniesionych kosztów poza opłata arbitrażową.
Tak że KNF jeśli tylko chcesz ich zdyscyplinować (potem ewentualnie arbitraż
przed sądem polubownym przy KNF jeśli to jakaś poważna sprawa, poza
kompetencjami arbitrażu bankowego), a Arbiter Bankowy jeśli faktycznie
ponosisz jakąś szkodę (do 8k) albo próbują oszukać. A naprawdę
niejednokrotnie próbują.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie