    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Akior Sync i moje boje
    Date: Tue, 24 Sep 2013 12:47:07 +0200

    Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu
    > miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja
    > "to jest bardzo powazna sprawa,
    > nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w
    > miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie
    > pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.
    >
    > Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob
    > uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?

    Nie istnieje ogólny przepis, który zobowiązywałby banki do rozpatrywania
    reklamacji w ciągu 30 dni.

    W kwestii ogólnej to skargę wysyłasz trzydziestego pierwszego dnia do KNF.
    Wystarczy mail.

    Natomiast co do kwestii szczegółowej, czyli konkretnej reklamacji, to w
    przypadku braku odpowiedzi w ciągu 30 dni, możesz skierować to do Arbitra
    Bankowego, przy czym tu już niestety forma pisemna oraz jest to płatne
    (taniej i szybciej niż w sądzie powszechnym). Wprawdzie statystyki arbitrażu
    są dość słabe, dużo sporów jest przegrywanych przez klientów, ale trudno
    stwierdzić, co to oznacza, bo np. ja nie przegrałem żadnego sporu przed
    Arbitrem. Niestety Arbiter nie jest nadmiernie skłonny orzekać o utraconych
    korzyściach, a nawet o zwrocie poniesionych kosztów poza opłata arbitrażową.

    Tak że KNF jeśli tylko chcesz ich zdyscyplinować (potem ewentualnie arbitraż
    przed sądem polubownym przy KNF jeśli to jakaś poważna sprawa, poza
    kompetencjami arbitrażu bankowego), a Arbiter Bankowy jeśli faktycznie
    ponosisz jakąś szkodę (do 8k) albo próbują oszukać. A naprawdę
    niejednokrotnie próbują.