eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor GBP - karta na podpis?Re: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
    Date: Wed, 27 Apr 2016 23:58:05 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 56
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <57152b4f$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <571927f1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <nfcf8p$blq$1@node1.news.atman.pl>
    <5719c5e3$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5719d234$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1461794287 22280 195.187.100.13 (27 Apr 2016 21:58:07
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Apr 2016 21:58:07 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:fx7T6Wt7mzFnmVEteo+KijNlJQI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:622399
    [ ukryj nagłówki ]

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> writes:

    > I tak, i nie, klawiatura szyfrująca "nie trzyma w pamięci" pinu, tylko
    > odrazu wysyła do banku i tam jest odrazu porównywany,

    Eee tam

    > jednak program
    > na bankomacie wysyła zapytanie do banku w stylu karta nr taki,
    > transakcja nr taki chce wypłacić tyle i z banku dostaje zwrotną
    > informację, że może,

    Ano. Wysyła razem z wpisanym (często wcześniej) PINem.

    > następnie bankomat wyciąga pieniądze z kaset i
    > znów informuje bank, że wyciągnął i czy wydać klientowi,

    Eee tam

    > znów bank
    > potwierdza

    Eee tam

    > i dopiero wtedy wychodzą pieniądze do klienta. W momencie,
    > gdy po wyjściu z kasety, ale przed wydaniem klientowi nastąpi przerwa
    > w łączności, pieniądze lądują w zrzucie i z konta klienta są ściągane
    > i bank czeka na reklamację.

    Nie wiem po co miałoby tak być. Przecież to bez sensu.
    "Pieniądze lądują w zrzucie" głównie wtedy, gdy ktoś zapomni ich
    odebrać. Ew. jak się coś maszynie w środku nie spodoba, np. zresetuje
    się w czasie operacji albo się banknoty nie zgadzają itp. To, czy
    pieniądze z konta zostaną ściągnięte zależy od bankomatu i jego
    operatora, bank - wydawca karty - nie ma na to wpływu.

    > BTW, w karcie nie ma wpisanego pinu, pin jest zapisywany na serwerze w
    > banku.

    Większość kart ma zapisany w sobie PIN. Podejście do PINów jest różne,
    może być tak, że PIN jest weryfikowany przez kartę i w razie
    niezgodności transakcja się nie udaje, może być tak, że wtedy pytany
    jest bank (i w przypadku pomyślnej odpowiedzi karta uaktualnia sobie
    PIN), może być tak, że brak PINu = terminal drukuje miejsce na podpis
    i sprzedawca nie wie o co chodzi (szkolenie było dawno).
    Aczkolwiek może być także tak, że PIN karty nie jest sprawdzany (kiedyś
    tak było często). Powodowało to wydawanie kart bez PINu, z obowiązkowym
    sprawdzeniem PINu online, i nie dało się takimi kartami płacić
    w terminalach, które nie weryfikowały PINu online (nawet jeśli robiły
    autoryzację online).

    Często terminale informują "PIN poprawny" od razu po wpisaniu PINu,
    zanim połączenie z bankiem (np. GPRS) się w ogóle rozpocznie - jasne
    jest chyba(?), że to jest PIN offline. Dość typowe.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1