eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior SpeedRe: Alior Speed
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.wp.pl!no
    t-for-mail
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior Speed
    Date: Sat, 7 Mar 2009 18:50:04 +0100
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 57
    Sender: a...@h...jmdi.pl
    Message-ID: <gouc4d$rbl$1@news.wp.pl>
    References: <gosapp$8q1$1@inews.gazeta.pl> <gotlko$6p7$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@m...googlegroups.com>
    <20090307161308.6a75e4b6@cartel>
    <3...@q...googlegroups.com>
    <20090307162447.7d128f80@cartel>
    <4...@m...googlegroups.com>
    <20090307163749.7622a6b6@cartel>
    <8...@e...googlegroups.com>
    <gou63l$puo$1@news.ett.com.ua>
    <3...@n...googlegroups.com>
    <gou7c5$q6j$1@news.ett.com.ua> <20090307173544.5236b1f3@cartel>
    <4...@f...googlegroups.com>
    <20090307175553.1472dea1@cartel>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <20090307181809.5fccd7fd@cartel>
    <0...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: host-80-238-102-250.jmdi.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.wp.pl 1236448205 28021 80.238.102.250 (7 Mar 2009 17:50:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Mar 2009 17:50:05 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:478295
    [ ukryj nagłówki ]

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    news:09296787-3892-489a-8704-8b8c5d8c6571@j12g2000vb
    l.googlegroups.com...

    Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
    wielostopniowy:

    1. Znalezc najlepsza oferte
    2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
    "obcych"
    3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
    zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
    4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
    z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.

    Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD

    Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
    zaliczasz? ;)

    "Ja lub inni". Cecha wyróżniająca typ "ja" to podkreślenie, że to dana osoba
    podejmuje decyzję o zakupie produktu. Np.: "Interesuje mnie karta bankowa".
    Cecha wyróżniająca typ "inni" to podkreślenie, że to inne osoby stanowią
    punkt odniesienia w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Np.: "Moi
    znajomi mają kartę i..." itp. Prezentując produkty osobom nastawionym na
    "ja", podkreślmy możliwość realizacji ich indywidualnych potrzeb, np.:
    "Karta umożliwi Panu..." itd. Natomiast w odniesieniu do typu "innych"
    poszukuje się uzasadnień zakupu także w otoczeniu, np.: "Wielu klientów
    posiada karty...".

    "Zadaniowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo ogólnych. Np.: "Chcę jakąś kartę bankową...". Ludzie ci widzą cel nie
    dostrzegając etapów jego realizacji. "Zadaniowców" należy stawiać w sytuacji
    wyboru pomiędzy nie więcej niż dwiema kategoriami - "prowadzić parami" np.:
    "Czy ma być to karta kredytowa, czy typu charge?".

    "Szczegółowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo konkretnych. Np.: "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po
    drugie, chciałbym mieć karty kredytowe Y. Po trzecie...". "Szczegółowiec"
    zasypuje nas konkretami - cechami produktu - oczekując od sprzedającego
    identycznego sposobu konstrukcji odpowiedzi.

    "Problemowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    problemów do rozwiązania. Np. "A co się stanie, gdy zgubię kartę..?". Tego
    typu ludzie dostrzegają wyłącznie problemy i pragną, by obsługujący ich
    znaleźli rozwiązanie. Np.: "W takiej sytuacji prosimy o telefon na
    numer...".

    "Dziura w całym". Cecha wyróżniająca to formułowanie opinii negujących
    produkt i osoby (instytucje) je oferujące. Np.: "Wszystko takie drogie, to
    nieuczciwe...". Rozmawiając z "dziurą w całym", można pomijać jego uwagi lub
    narzekać razem z nim i jednocześnie co innego czynić przedmiotem krytyki
    (pokazujemy, że w odniesieniu do innych produktów też można sformułować tego
    typu zarzuty). Np.: "Spójrzmy na ceny benzyny - ciągle drożeją". Podjęcie
    jakiejkolwiek polemiki z "dziurą w całym" jest nieskutecznym sposobem
    oddziaływania. Rolą sprzedającego jest zaspokojenie potrzeb kupującego, a
    nie jego wychowywanie na drodze udowadniania, kto ma rację.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1