-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.wp.pl!no
t-for-mail
From: "MK" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Alior Speed
Date: Sat, 7 Mar 2009 18:50:04 +0100
Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
Lines: 57
Sender: a...@h...jmdi.pl
Message-ID: <gouc4d$rbl$1@news.wp.pl>
References: <gosapp$8q1$1@inews.gazeta.pl> <gotlko$6p7$1@inews.gazeta.pl>
<7...@m...googlegroups.com>
<20090307161308.6a75e4b6@cartel>
<3...@q...googlegroups.com>
<20090307162447.7d128f80@cartel>
<4...@m...googlegroups.com>
<20090307163749.7622a6b6@cartel>
<8...@e...googlegroups.com>
<gou63l$puo$1@news.ett.com.ua>
<3...@n...googlegroups.com>
<gou7c5$q6j$1@news.ett.com.ua> <20090307173544.5236b1f3@cartel>
<4...@f...googlegroups.com>
<20090307175553.1472dea1@cartel>
<d...@l...googlegroups.com>
<20090307181809.5fccd7fd@cartel>
<0...@j...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: host-80-238-102-250.jmdi.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.wp.pl 1236448205 28021 80.238.102.250 (7 Mar 2009 17:50:05 GMT)
X-Complaints-To: a...@w...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Mar 2009 17:50:05 +0000 (UTC)
X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:478295
[ ukryj nagłówki ]"bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
news:09296787-3892-489a-8704-8b8c5d8c6571@j12g2000vb
l.googlegroups.com...
Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
wielostopniowy:
1. Znalezc najlepsza oferte
2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
"obcych"
3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.
Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD
Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
zaliczasz? ;)
"Ja lub inni". Cecha wyróżniająca typ "ja" to podkreślenie, że to dana osoba
podejmuje decyzję o zakupie produktu. Np.: "Interesuje mnie karta bankowa".
Cecha wyróżniająca typ "inni" to podkreślenie, że to inne osoby stanowią
punkt odniesienia w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Np.: "Moi
znajomi mają kartę i..." itp. Prezentując produkty osobom nastawionym na
"ja", podkreślmy możliwość realizacji ich indywidualnych potrzeb, np.:
"Karta umożliwi Panu..." itd. Natomiast w odniesieniu do typu "innych"
poszukuje się uzasadnień zakupu także w otoczeniu, np.: "Wielu klientów
posiada karty...".
"Zadaniowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
bardzo ogólnych. Np.: "Chcę jakąś kartę bankową...". Ludzie ci widzą cel nie
dostrzegając etapów jego realizacji. "Zadaniowców" należy stawiać w sytuacji
wyboru pomiędzy nie więcej niż dwiema kategoriami - "prowadzić parami" np.:
"Czy ma być to karta kredytowa, czy typu charge?".
"Szczegółowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
bardzo konkretnych. Np.: "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po
drugie, chciałbym mieć karty kredytowe Y. Po trzecie...". "Szczegółowiec"
zasypuje nas konkretami - cechami produktu - oczekując od sprzedającego
identycznego sposobu konstrukcji odpowiedzi.
"Problemowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
problemów do rozwiązania. Np. "A co się stanie, gdy zgubię kartę..?". Tego
typu ludzie dostrzegają wyłącznie problemy i pragną, by obsługujący ich
znaleźli rozwiązanie. Np.: "W takiej sytuacji prosimy o telefon na
numer...".
"Dziura w całym". Cecha wyróżniająca to formułowanie opinii negujących
produkt i osoby (instytucje) je oferujące. Np.: "Wszystko takie drogie, to
nieuczciwe...". Rozmawiając z "dziurą w całym", można pomijać jego uwagi lub
narzekać razem z nim i jednocześnie co innego czynić przedmiotem krytyki
(pokazujemy, że w odniesieniu do innych produktów też można sformułować tego
typu zarzuty). Np.: "Spójrzmy na ceny benzyny - ciągle drożeją". Podjęcie
jakiejkolwiek polemiki z "dziurą w całym" jest nieskutecznym sposobem
oddziaływania. Rolą sprzedającego jest zaspokojenie potrzeb kupującego, a
nie jego wychowywanie na drodze udowadniania, kto ma rację.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.09 18:07 bradley.st
- 07.03.09 18:13 bradley.st
- 07.03.09 18:29 xbartx
- 08.03.09 12:46 MrMrooz
- 08.03.09 14:14 bradley.st
- 08.03.09 16:55 kashmiri
- 08.03.09 17:10 bradley.st
- 08.03.09 17:15 kashmiri
- 08.03.09 17:47 bradley.st
- 09.03.09 12:03 t...@g...com
- 09.03.09 18:01 kashmiri
- 11.03.09 12:32 Marcin Wasilewski
- 11.03.09 12:34 Marcin Wasilewski
- 11.03.09 13:29 BK
- 12.03.09 07:00 iktorn4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże