    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior, lokaty i % w dol
    Date: Sun, 14 Feb 2010 17:07:01 +0100

    "kuba" <k...@k...onet.pl> wrote in message news:hl8ui9$dgv$1@news.onet.pl...

    > Meritum zrezygnowal z lokat walutowych to mieli za duzo chetnych.;)
    > Dolarowa 6 miesiecy pozostala jak byla a obnizyli roczna.

    Alior generalnie obnizyl na 12-mies., bo krotsze terminy, jezeli juz tnie to
    niewiele, bo nie ma za bardzo z czego. Pewnie po przekroczeniu pewnych
    poziomow i zrownaiu sie z PKO BP, nie bardzo moze liczyc na przyplyw
    gotowki.
    PKOBP:
    * dla Konta Oszczednosciowego w EUR:
    - do 999,99 EUR - 1,00%
    - od 1000 EUR - 1,25%
    * dla Konta Oszczednosciowego w USD:
    - do 999,99 USD - 1,0%
    - od 1000 USD - 1,25%
    * dla Konta Oszczednosciowego w CHF:
    - do 999,99 CHF - 0,75%
    - od 1000 CHF - 1,0%

    Przynajmniej na razie schodzenie ponizej tych poziomow byloby wyjatkowo
    nierozsadne ze strony Aliora.

    A co sie tyczy Meritum, to mimo, ze dawal wczesniej wiekszy procent dla EUR
    i USD niz inni, to wyplata z takiej lokaty nastepowala tylko w formie
    bezgotowkowej dla indywidualnych (przynajmniej takie informacje mialem z
    oddzialu). Prowizje za przelew walutowy, gl. USD zjadlyby z nawiazka caly
    wyzszy zysk osiagniety na takiej lokacie. To byl produkt, ale w zasadzie
    martwy dla indywidualnych, szczegolnie, ze do dyspozycji Meritum ma tylko 5
    oddzialow, gdzie ewentualnie, taka waluta w formie gotowkowej moglbys
    obracac.
    Co sie tyczy kont walutowych-Meritum w EUR to mogliby spokojnie wprowadzic w
    formie bezgotowkowej (przelewy 8zl za wych. i 5zl za przych.), ale musza
    zaoferowac atrakcyjne stawki depozytowe przez bankowosc internetowa, bo bez
    tego nikt sie na taki produkt nie skusi (zbyt malo oddzialow).