eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer PolbankuRe: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
  • Data: 2010-01-14 18:03:33
    Temat: Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> wrote in message
    news:hinj2n$fnq$1@news.onet.pl...

    > Tylko PLN, EUR, USD, CHF, GBP mają obsługę gotówkową w Aliorze.
    > Jak to wygląda z przelewami w CZK w Polsce?
    > Czy da się to połączyć w miarę bezpłatnie z jakimś kontem walutowym w
    > innym banku (gdzie wpłacę gotówkę CZK w okienku) i niedrogo przelać do
    > Aliora?
    > Mam do zamiany trochę CZK na PLN w tej chwili i widoki na stały dopływ CZK
    > w najbliższej przyszłości...

    Podejrzewam, ze nigdzie nie wplacisz CZK w gotowce, bo generalnie banki nie
    prowadza kont w tej walucie. Przychodzi mi do glowy mbank w Czechach, ale
    ciekawe czy otorzyliby konto Polakowi i czy chcialbys jezdzic do ich
    wplatomatow (moze takie sa?)? Pewnie wplata gotowki tylko w Czechach jest
    mozliwa w CZK. Potem przelew walutowy z czeskiego mBanku do Aliora, ale
    wydaje mi sie, ze jest to trudne do zrealizowania, a przelew walutowy
    kosztowny do PL.
    Moze jak ktorys bank skupuje CZK to daloby sie zaplacic za przelew walutowy
    do Aliora wg stawek danego banku, przy duzej kwocie moze to i sie oplaca, bo
    co stracisz na przelewie zyskasz w autodealingu.
    Generalnie to w PL da sie operowac bezproblemowo gotowka w USD i EUR,
    problemy sa juz z GBP i jeszcze wieksze z CHF. Poza tymi walutami nie
    liczylbym na obrot gotowkowy w bankach w innych walutach. Czasami moze
    Nordea przyjmuje waluty ze Skandynawii, ale tez trzeba by dokladnie poczytac
    o obrocie gotowkowym.