    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK - debile z banku wysłali dane o moim niby kredycie
    Date: Thu, 06 Sep 2007 14:33:49 -0700

    On 6 Wrz, 17:58, "greer" <g...@t...pl> wrote:
    > witam
    > złożyłem blisko rok temu wniosek o kredyt hipoteczny, niestety decyzja była
    > warunkowa z warunkiem zaporowym i do udzielenia kredytu nie doszło. Tak samo
    > nie doszło do podpisania umowy kredytu.
    > Co się okazuje? Bank wysłał dane o moim zobowiązaniu do BIK-u. Z wyciągu
    > jasno wynika, że mam zobowiązanie, które obciąż mnie miesięcznie na spora

    Ponizsze - ale nie wiem jaka procedura.

    USTAWA
    z dnia 14 lutego 2003 r.
    o udostępnianiu informacji gospodarczych
    Art. 1.
    Ustawa określa zasady i tryb udostępniania przez przedsiębiorców
    informacji gospodarczych
    dotyczących wiarygodności płatniczej innych przedsiębiorców i
    konsumentów,
    w szczególności danych o zwłoce w wykonywaniu zobowiązań pieniężnych,
    osobom trzecim nieoznaczonym w chwili przeznaczania tych danych do
    udostępniania.
    Art. 36.
    Kto, będąc przedsiębiorcą, w przypadku:
    1) całkowitego zaspokojenia zobowiązania, jego wygaśnięcia lub
    odroczenia
    jego wykonania;
    2) stwierdzenia faktu nieistnienia zobowiązania;
    3) powzięcia przez przedsiębiorcę wiadomości o odzyskaniu przez osobę
    utraconego
    dokumentu, o którym mowa w art. 9
    niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, nie zażądał
    usunięcia informacji
    od biura, któremu przekazał dane o zobowiązaniu lub o posłużeniu się
    cudzym
    dokumentem podlega grzywnie do 30 000 złotych.
    Art. 37.
    1. Kto przekazuje do biura nieprawdziwą informację gospodarczą,
    podlega grzywnie
    do 30 000 złotych.