  • Data: 2006-07-12 05:34:15
    Temat: Re: BOŚ - opłaty za wypłate w bankomatach innch banków
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kosmita" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e903ep$oa9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wszystko jest fajnie, ale tylko dla części klientów .. są tacy (w tym ja)
    > którzy skorzystali z promocji kredytowej i zapożyczyli się w owym banku..
    > warunkiem skorzystania z kredytu jest posiadanie EKOKONTA ( które w
    momencie
    > podpisywania umowy kredytowej miało naprawdę fajne warunki). W umowie jest
    > punkt o treści informującej że rata będzie pobierana z tego właśnie
    konta...

    Tutaj, trzeba by sie przyjrzec szczgolom umowy (w zakresie promocji), no bo
    tak, niewatpliwie umowe rachunku bankowego mozesz wypowiedziec, wtedy
    faktycznie powstaje koniecznosc zmiany umowy kredytowej - za co jak
    piszesz - bank pobierze prowizje. Cos tu jest na rzeczy, no bo co by np.
    bylo, gdyby BOS zwiekszyl prowizje za prowadzenie takiego ekokonta to kwoty
    np. 500 zl miesiecznie..., albo gdyby sprzedal ten segment bankowosci
    detalicznej do jakiegos Banku Nowalijka (wtedy tez trzeba byloby zmienic
    umowy kredytowe). Tak na pierwszy rzut oka, to chyba mamy tu doczynienia z
    czynem nieuczciwej konkurencji i ja bym tym zainteresowal UOKiK, zobaczymy
    co odpisza. Mozesz tez sprobowac napisac do Biura RPO, co prawda Rzecznik
    nie dysponuje zadnymi w pelni skutecznymi srodkami oddzialywania na bank,
    ale czasami dzialalnosc perswazyjna przynosi skutek.

    Pozdrawiam, Grzegorz

    PS. Ja tez lubie wyplacac pieniadze w takiej ilosci, ile mi potrzeba i tam,
    gdzie jest to dla mnie wygodne. Dlatego mam konto w Fortisie, za prowadzenie
    ktorego place (i za karte tez). Gdyby wystarczylo mi, ze wyplacam raz w
    tygodniu, to mialbym bezplatne konto w mBanku, czy inteligo.

    PPS. ATSD to myslalem, ze to raczej pojdzie w innym kierunku - banki sie
    jakos dogadaja (przynajmniej w wiekszosci) i korzystanie z obcych bankomatow
    bedzie generalnie bezplatne, utwierdzila mnie w tym duza oferta rachunkow
    bankowych z bezplatnymi lub prawie (wiem - robi wielka roznice :-))
    bezplatnymi bankomatami - BOS, Fortis, BPH, VW, Raj-waj-zen... Jak widac
    powoli sie to konczy.

    --
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl