  • Data: 2002-12-03 15:14:42
    Temat: Re: BPH i komponenty
    Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > To że ty się wypisałeś nie oznacza, że każdy tak zrobi. Tak dobrze to jeszcze
    > nie ma żeby Twoja opinia była powszechne obowiązująca. Twoje zdanie to Twoje
    > zdanie i dDobrze o tym czasami pamiętać.
    >
    > Co do "banku który nie działa tak jak powinien" to słyszałeś coś może o tzw.
    > fuzji technologicznej BPH-PBK? Zapewne nie. Tu właśnie tkwi siła ludzi,
    którzy
    > umieli połączyć skutecznie dwa duże Banki w jeden dwa razy większy. I nikomu
    > Klientów nie stała się przy tym najmniejsza krzywda, zaręczam Ci.

> [...]

    BPH czy mBank - i tak w końcu trafisz do jednego z nich... dopiero co
    pożegnałem się z mBankiem, a za chwilę mogę do niego wrócić.
    :-(((
    odz

    Pogłoski o połączeniu z Commerzbankiem
    03.12.2002 09:23 /Parkiet/

    Poniedziałkowa sesja na giełdzie frankfurckiej przyniosła największy wzrost
    notowań HVB Group od jej utworzenia pięć lat temu. Bezpośrednim powodem były
    pogłoski o możliwości połączenia z Commerzbankiem, w wyniku którego powstałby
    największy bank w Niemczech. Gdyby doszło do fuzji, miałaby ona reperkusje
    także na rynku polskim, na którym potentaci z Niemiec kontrolują BPH PBK i BRE.

    Akcje drugiego pod względem wielkości banku w Niemczech - HVB Group - drożały w
    połowie wczorajszej sesji o 17%. W kołach finansowych pojawiły się bowiem
    spekulacje na temat ewentualnego przejęcia Commerzbanku, który zajmuje czwarte
    miejsce w niemieckiej bankowości. Notowania tej instytucji także wzrosły w
    ciągu dnia o 12%.

    Połączenie HVB Group z mniejszym rywalem doprowadziłoby do powstania
    największego banku w Niemczech o aktywach sięgających 1,14 bln euro i personelu
    liczącym 103 tys. osób. Dzięki temu obie instytucje finansowe mogłyby
    ograniczyć koszty i wypracowywać zyski. W trzecim kwartale zarówno HVB Group,
    jak i Commerzbank poniosły straty, gdyż nie były w stanie sprostać ostrej
    konkurencji ze strony kontrolowanych przez państwo banków oszczędnościowych,
    które zdominowały niemiecki rynek usług detalicznych. Musiały też dokonać
    pokaźnych odpisów na pokrycie złych długów.

    - Decyzja o fuzji będzie zależeć od tego, w jakim stopniu powiodą się programy
    restrukturyzacyjne HVB Group i Commerzbanku - powiedział PARKIETOWI Johannes
    Thormann, analityk WestLB Panmure. - Jeżeli nie uda się radykalnie ograniczyć
    kosztów, wówczas szansa na fuzję będzie większa - dodał. Pogłoski o połączeniu
    obu banków nasiliły się od czasu, gdy w zeszłym tygodniu towarzystwo
    reasekuracyjne Munich Re, posiadające 26-proc. udział w HVB Group i 10,4% akcji
    Commerzbanku, stwierdziło, że nie ma nic przeciwko fuzji.

    W Polsce połączenie niemieckich banków spowodowałoby automatycznie fuzję BRE
    Banku, w 50% należącego do Commerzbanku, z BPH PBK, w którym około 70-proc.
    udział należy do HVB Group. Utworzona w ten sposób instytucja wysunęłaby się na
    pierwsze miejsce pod względem funduszy własnych. Uzyskałaby też bardzo mocną
    pozycję we wszystkich dziedzinach usług finansowych.