    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Tue, 24 Mar 2009 12:37:04 +0100

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Tobie się naiwnie wydaje, że banki to instytucje charytatywne, które nie
    > działają w chęci osiągnięcia zysku.

    Bzdura, nigdzie tego nie sugerowałam.
    Nikt na świecie - poza organizacjami dobroczynnymi - nie działa
    charytatywnie, więc argument jest trochę śmieszny.
    Natomiast jest coś innego, o czym zresztą pisał george, a mianowicie
    nieetyczne wykorzystywanie swojej dominującej pozycji (głównie chodzi o
    wiedzę merytoryczną) w robieniu interesów z przeciętnymi ludźmi, którzy
    takiej wiedzy nie posiadają. Proste jak budowa cepa.

    > Nic o mnie nie wiesz. Nie wiesz, czy nie byłem w takie sytuacji.

    Nie wiem, ale myślę, że albo nie byłeś albo jeśli byłeś, to masz dziwnie
    spaczone poczucie zwykłej, ludzkiej empatii.
    W przeciwnym razie Twoja reakcja, Twoje określenia byłyby cokolwiek inne.

    > emocje to wynik niezrozumienia powyższych zasad. W swojej bezsilności i
    > frustracji przenosisz je na osobe, która tylko próbuje Ci wytłumaczyć
    > zasady, wg jakich działa świat.

    Ależ Ty nie tłumaczysz zasad, wg jakich działa świat.
    Nie musisz tego zresztą robić, bo to nie jest żadna wiedza tajemna.
    Natomiast radośnie upajasz się sytuacją, jaka nastąpiła czy ma nastąpić w
    wyniku pewnych, nie do końca etycznych zasad działania banków i z tym
    właśnie usiłuję polemizować. Co Cię tak cieszy w nieszczęściu innych ludzi?
    Uważasz, że to normalne?

    Emka