  • Data: 2008-03-16 15:42:08
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Nie. W UK sprzedawca nie bierze karty do ręki, a czytniki są tak
    > ustawione, żeby klient mógł sam obsłużyć kartę. UK ma 60 milionów
    > mieszkańców, kilkadziesiąt milionów kart w obiegu i wszystkie karty
    > wydawane obecnie są chipowe. Tak że to twoje doświadczenie w paru
    > polskich sklepach dopiero uczących się obsługi kart z chipem jest w
    > skali światowej raczej wyjątkiem.

    UK to nie swiat, w skali swiatowej wciaz najczestsze sa karty
    tylko magnetyczne. Aczkolwiek to sie bedzie zmieniac tylko w jedna
    strone.

    > Elektronika wszystkich terminali dopuszczone do użytku ulega
    > nieodwracalnemu uszkodzeniu w momecie próby otwarcia.

    Akurat. Jak to sobie w ogole wyobrazasz? A co np. z serwisem?

    Elektronika _niektorych_ terminali zapamietuje kazde otwarcie
    i nastepnie melduje o tym wlascicielowi, to prawda. Tak czy owak
    najbardziej trywialny sposob ataku, w ktorym uzywa sie podstawionego
    czytnika, np. wyswietlajacego wpisany PIN (ktory sprzedawca nastepnie
    wpisuje do prawdziwego czytnika), jest nie do obrony. Dlatego PIN
    mozna traktowac wylacznie jako dodatkowe zabezpieczenie sprzedawcy
    i banku przed fraudem, ale nie jako cos, co obciaza klienta.

    Okolicznoscia obciazajaca klienta jest transakcja oryginalna karta.
    W przypadku kart magnetycznych nie da sie odroznic takiej od
    transakcji z kopia karty.

    > Dlatego piszę, że używanie chipa
    > jest znacznie bezpieczniejsze niż paska.

    W przypadku karty procesorowej odpowiedzialnosc za fraudy bez uzycia
    procesora ponosi ten, kto nie uzyl procesora, wiec klienta to nie
    powinno w ogole interesowac.

    > Pomyłka, miałem na myśli CVV2, którego znajomość umożliwia
    > przeprowadzanie transakcji MO/TO/IO. Od stycznia 2008 pasek kart w UK
    > nie zawiera CVV2.

    CVV2 tak czy owak nie jest gwarancja niczego, to tylko dodatkowe
    zabezpieczenie sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa