  • Data: 2008-03-17 14:02:39
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > Wiem, ale nie powiem. :)
    > Kiedyś nawet w googlach można było znaleźć prymitywne algorytmy
    > kryjące się pod tą nazwą -- 'wiem, ale nie powiem'. :) Teraz
    > pewnie jest tego więcej.

    W przedszkolu pewnie latwiej takie cos znalezc.

    > A po co ten wyświetlacz? :) Wystarczy sama klawiatura. :)

    Nope, chodzi o to by wiedziec co sie robi, a nie tylko ze cos sie robi.

    > Łatwiej dodać czytnik linii papilarnych. :)
    > Dodać do karty lub dodać do czytnika? ;)

    Czytniki biometryczne sa zasadniczo slabsze niz nawet PIN, mozna je
    stosowac tylko jako uzupelnienie PINu (hasla itp. - nawet slabsze
    zabezpieczenie w polaczeniu z mocniejszym jest lepsze niz samo
    mocniejsze) albo tam, gdzie zaden np. PIN nie wchodzi w rachube.

    > Styki oczywiście podłączyć należy do penisa -- gdy penis stanie
    > (a stanie po tak zwanych nieskromnych myślach) -- elektromagnes zaskoczy. ;)
    > Ale co z kobietami i impotentami? :) Niestety to nie koniec
    > kłopotów...

    Ach to o to chodzi... Wspolczuje.

    > Z DVD była inna bajka. :) Klucz do dekodowania filmu znajduje się
    > w konkretnym miejscu DVD. I to miejsce jest tylko na DVD minus,
    > a nagrywarki komputerowe są tylko DVD plus... Nie tylko plus?

    To ma sie dokladnie nijak do sprawy, producenci podrobek nie nagrywaja
    krazkow na DVD-+R przeciez. Chodzi o to, by uzytkownik nie mogl miec
    kopii na dysku, a nie o chinskich hurtownikow.
    Ale tego sie nie da zapewnic.

    > Możesz nagrać zaszyfrowany a klucz zapisać na innej płycie lub
    > nawet na tej samej, ale w innym miejscu. Problem w tym, że tego
    > żaden dekoder DVD nie odczyta. Możesz jednak ten film przegrać na
    > DVD minus i umieścić tam (w stosowny miejscu) klucz...

    Tylko po co sie tak meczyc, jesli mozna po prostu zapisac film po
    usunieciu szyfrowania, a takze np. ograniczenia regionalnego.
    --
    Krzysztof Halasa