eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezpieczne platnosci karta - PINRe: Bezpieczne platnosci karta - PIN
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: WOJSAL <w...@N...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczne platnosci karta - PIN
    Date: Wed, 02 Feb 2011 08:40:30 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 44
    Message-ID: <iib1pc$nr1$1@news.task.gda.pl>
    References: <ii94i4$jnk$1@news.task.gda.pl> <ii9g5h$q89$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc236.cama-soft.park.gdynia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1296632428 24417 153.19.128.236 (2 Feb 2011 07:40:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Feb 2011 07:40:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101212
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <ii9g5h$q89$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:545831
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.02.2011 18:33, kashmiri pisze:
    > WOJSAL <w...@N...pl> dared to write:
    >> 1. Jaką mam pewność, że autoryzując transakcję przy pomocy PIN, mój PIN
    >> oraz inne dane z mojej karty nie zostaną przechwycone przez inne osoby
    >> (np. nieuczciwy serwisant czytnika kart, nieuczcziwy dostawca czytników
    >> kart do sklepu)?
    >
    > Taką samą pewność, jak na to, że jutro Cię nie okradną na ulicy.
    >

    I tego się obawiałem.

    >> 2. Po czym mogę poznać, że dany czytnik kart jest bezpieczny (np. nie ma
    >> wmontowanego modułu kopiującego dane kart)?
    >
    > Po niczym. Nie podrabia się czytników tak, żeby dało się poznać.
    >

    Myslałem o jakichś plombach...

    > Znane są przypadki wmontowynia modułów kopiujących (bezprzewodowo - przez sieć GSM)
    jeszcze na etapie produkcji czytnika.

    Tego też się obawiałem.

    >
    > Czy to kolejny "bank nie dla idiotów"?
    >

    Takie odnoszę wrażenie. Dodam, że jest to drugi co do wielkości bank w
    Polsce (ten z bykiem). A chyba tak jest, że im większy bank tym bardziej
    badziewiasta i oferta i obsługa klienta.


    >
    > Nieprawda. Banki są zobowiązane honorować reklamacje wszystkich transakcji, których
    nie autoryzował użytkownik karty (bezpośrednio lub przez nieuwagę, np. ujawniając PIN
    osobom trzecim). Z tym, że dowiedzenie winy użytkownika jest obowiązkiem banku.
    >

    Nie jestem pewien tego, czy w tym przypadku ja nie muszę udowadniac, że
    nikomu nie dałem PINa, "nie trzymałem karty w samochodzie" (bo gdzie
    indziej to chyba moge ;) itp


    Pozdrawiam,
    Wojtek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1