  • Data: 2009-05-02 14:25:07
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 02 May 2009 14:50:52 +0200, Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    wrote:

    >Zacznijmy od tych *częściowych* oszacowań poniżej (pierwsze wygooglane):
    >
    >http://www.sciaga.pl/tekst/28242-29-dostosowanie_po
    lskiego_rolnictwa_do_wymogow_ue_20_stron
    ><cytat>
    > Dostosowania polskiego rolnictwa do wymogów UE oraz niezbędnych
    > działań modernizacyjnych wiąże się z wysokimi kosztami, które
    > oszacowano w okresie 1999-2004 na ok. 24,5 mld zł. Z kwoty tej 13.635
    > mln zł wyniosą koszty dostosowania i modernizacji w okresie
    > przedakcesyjnym (1999-2002). Szacuje się również, że sektor prywatny -
    > gospodarstwa rolne i firmy przetwórcze - poniesie koszty wysokości 7,2
    > mld zł. Najbardziej kosztowne dostosowania muszą nastąpić w sektorze
    > mleczarskim. Do roku 2004 mogą one łącznie wynieść ok. 15,5 mld zł.
> [...]

    Mamy rok 2009, ale opieramy się na artykule z roku 2002 o tym, jak
    prognozuje się wydatki do roku 2004? Dlaczego to dziwne "future in the
    past" zamiast czasu przeszłego dokonanego? To raz. Dwa - interpretacja
    samych liczb. Co się stało z tymi 24 miliardami? Wywędrowały za
    granicę? Trafiły z kieszeni jednych polskich firm do kieszeni innych
    polskich firm? Inne?

    >http://new-arch.rp.pl/artykul/395584_Nasza_przyszlo
    sc_nasz_wybor.html
    ><cytat>
    > Polska jednak może mieć dodatkowe problemy z dostosowaniem do wciąż
    > powstających nowych przepisów Unii Europejskiej w ochronie środowiska.
    > [...]
    > Koszty dostosowania do wymagań UE nasi eksperci oszacowali na 30-40
    > mld euro. Rozłożyliśmy je sobie aż do końca 2015 roku.
    ></cytat>

    Podobne pytania. Mamy już rok 2009, można by częściowo zweryfikować
    prognozy naszych ekspertów. Ile już wydaliśmy z prognozowanych 30-40
    miliardów? I co się stało z tymi pieniędzmi?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com