  • Data: 2004-10-13 07:44:15
    Temat: Re: CHF wasze prognozy
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > a co bys powiedzial na przewalutowanie kredytu z CHF na PLN wlasnie
    > teraz lub za chwile jak jeszcze spadnie?

    Eeee ja bym tego nie robil.wrecz przeciwnie. Na pierwszej korekcie i lekkim
    oslabieniu Zlotego (jesli taka sie zdazy) uciekalbym z kredytu PLN wlasnie w
    kierunku cHF,jesli ktos tego do tej pory nie zrobil.

    No chyba ze to kredyt bardzo krotkoterminowy. Jesli jednak dlugoterminowy,
    to nie trzymalbym kredytu w PLN. Nie bedziemy mieli zadnego wplywu na to po
    jakim kursie nam go przewalutuja na Euro w dniu wejscia Polski do EMU. Moze
    to bedzie 4,0 a moze 5,50? Lepiej byc kowalem swego losu i samemu
    zadecydowac kiedy i po jakim kursie przewalutowac kredyt z PLN. Dlatego
    wlasnie USD i CHF do tego celu sie nadaje. Po wejsciu do eMU nadal bedziemy
    mieli kredyt w tej samej walucie. I jesli uznamy, ze kurs Eur/Usd lub
    Eur/Chf jest korzystny dla nas, to sobie mozemy wtedy przewalutowac na Euro.
    Ale sami zadecydujemy o momencie takiej operacji, czego nie bedziemy mogli
    zrobic majac kredyt w PLN. Tutaj 1 stycznia 2009 lub 2010 lub 2011 (to nie
    ma znaczenia) kredyt zostanie przewalutowany automatycznie. Ja bym nie
    zdawal sie na laske losu.

    Malin