  • Data: 2008-02-17 01:30:58
    Temat: Re: CVC2/CVV2 częstotliwość
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3zlu0mnvj.fsf@maximus.localdomain...

    > To teraz napisz jak sam policzyles :-)

    Ja też szacowalem, bo mi się nie chciało liczyć dokładnie, ale w sumie to
    jutro sobie policzę dokładnie.

    Ilość zdarzeń elementarnych wiadomo: 1000^24.

    Zdarzenie sprzyjające: co najmniej trzy dowolne liczby powtarzają się.

    Policzymy ilość zdarzeń sprzyjających dla zdarzenia przeciwnego:
    1) Dla zdarzenia "żadne sie nie powtarzają" jest to dziecinada:
    1000*999*998*....*977.
    2) Dalej jest już nieco gorzej, bo trzeba uwzględnić sytuacje, że powstaja
    parki *różnych* liczb: dokładnie 1 parka, dokladnie 2 parki...., dokładnie
    12 parek.

    Na końcu jeden minus suma tych trzynastu iloczynów podzielonych przez
    1000^24.

    Może mi się będzie jutro chcialo to wklepac w Excela... :-) A może ktos
    przede mną się pobawi... :-) Eneuel widzę zaczął, ale na razie troszkę
    zbłądził pod koniec... ;-)

    marekz