    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citibank i KK typu "opt-out"?
    Date: Sat, 21 Mar 2009 23:34:26 +0100

    szczurwa wrote:

    > Nie widzę. Bardzo często chroni to tyłek delikwenta. Chocby przy
    > automatycznym przedłużeniu niektórych umów ubezpieczeniowych.

    Automatyczne przedłużenie istniejącej i zawartej już wcześniej umowy to
    coś zupełnie innego niż zawieranie nowej. Generalnie nie ma nic złego w
    automatycznym przedłużaniu umowy (pod warunkiem, że żadna strona jej
    wcześniej nie wymówi), bo takie prawo może wynikać z samej treści
    zawartej umowy. Ale... no właśnie - z treści *zawartej* umowy. :-)

    > Zresztą,
    > zawarcie umowy "przez zaniechanie" trzeba udowodnić. Bank musiałby
    > udowodnić, że przesyłkę otrzymałeś, co w przypadku listu zwykłego jest
    > niemożliwe.

    A co to za problem wysłać poleconym, a nawet za potwierdzeniem odbioru?
    I tak uważam, że sam w sobie fakt dostarczenia komuś korespondencji nie
    może jeszcze oznaczać automatycznie zawarcia z tą osobą umowy. Ba,
    przecież technicznie rzecz biorąc, to *odmowa* przyjęcia korespondencji
    niesie za sobą takie same skutki prawne, jak jej przyjęcie, więc...
    Jeśli dopuszczamy "zawieranie umowy przez doręczenie komuś listu
    poleconego", to powinniśmy też dopuścić "zawieranie umowy przez nie
    doręczenie komuś listu poleconego". Roftl...

    > Jak Ci
    >
    > To nie takie proste...Ten milion musiałbyś udowodnić.

    Udowadniam: Zgodnie z treścią przesłanego poleconym pisma - ten milion
    był za wynajem piwnicy przez ostatni rok. Piwnica była cały czas do
    Twojej dyspozycji, a że nigdy nie skorzystałeś to już Twój problem -
    czynsz i tak się należy. Ba, już się nowy rok zaczął, więc wisisz mi dwa
    melony. :-)

    > Zawarcie umowy o
    > kartę w takiej formie nikomu krzywdy nie robi, zwłaszcza, jak to było
    > w moim wypadku, kiedy karta jest darmowa. Z reguły także takiemu
    > zawarciu umowy towarzyszy jakiś pozytywny przejaw oświadczenia woli ze
    > strony oblata, np. uzycie tej karty. Nigdy w przypadku tego typu ofert
    > nie spotkałem się z zawarciem umowy "z automatu".

    No właśnie. Wykonanie operacji kartą, czy choćby jej aktywacja jest już
    dla mnie wystarczającym powodem, by uznać umowę za zawartą. Sam fakt
    odebrania korespondencji jeszcze nie.

    --
    MiCHA