  • Data: 2006-01-25 21:08:50
    Temat: Re: Co będzie jak przestane splacac kredyt?
    Od: ...@...c szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 21:40:49 -0000, Radio69 napisał(a):

    > Mam pytanko, zalóżmy iż mam wzięty kredyt hipoteczny na budowę mieszkania,
    > na 20 lat, jedynym zabezpieczeniem jest owy lokal. Powiedzmy po 5 latach
    > splacania przestaje placic. (np. trace pracę i nie mam z czego placic).
    > Pytanie co sie dzieje: (jeśli mimo gróź, próśb itd nie place)
    > Bank zabiera mieszkanie? A co z moimi wplaconymi pieniędzmi?
    > Ja uproscilem bardzo, i prostych odpowiedzi oczekuje. Thx

    1. Bank nic nie sprzedaje/zabiera itd ponieważ nie ma tytułu prawnego do
    takiej czynności
    2. Wszystkie czynności tego typu wykonuje komornik na wniosek banku
    3. Cena sprzedaży nieruchomości zależy od wyceny dokonanej przez
    rzeczoznawcę majątkowego która jest wykonywana pod kątem sprzedaży
    przymusowej (czytaj niższa wartość).
    4. Banki co do zasady przy takich kwotach patrzą komornikowi na łapki i
    interweniują w przypadkach ewidentnych.

    tak wiec jeżeli generalnie między bajki można włożyć kupowanie
    nieruchomości za 40% wartości natomiast faktem jest że po tych operacjach
    cały dług może być niewiele niższy niż na początku.

    --
    pozdrawiam,