  • Data: 2012-12-22 21:47:26
    Temat: Re: Co się stało z banknotami 200 zł?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e99cd5b1-3663-4050-bea6-0f8dac364ebc@eo2g2000vb
    b.googlegroups.com...
    Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mieści się w tematyce
    grupy.

    O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
    obiegu.
    Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na oczy. Tylko mi się wydaje,
    że banknot
    z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów bardzo rzadkim okazem
    czy rzeczywiście
    tak jest?
    Bankomaty wydaja chyba po 100, PLN sie teraz generalnie przelewa zakladajac
    lokaty, itd, stad jak ktos nie posluguje sie specjalnie wieksza gotowka, to
    po prostu nie ma z nimi kontaktu. Tak z 15 lat temu, kiedy wpl/wyplacajac na
    lokate trzeba bylo robic to gotowkowo, to 200 bylo na porzadku dziennym.
    Identycznie jest np 200 czy 500 EUR, tez by sie mocno zdziwili w Niemczech,
    jakbys w spozywczym chcial zaplacic takimi nominalami i bylby pewnie problem
    z ich przyjeciem.
    Dla przykladu chcac wyplacic np. pare tysiecy GBP generalnie dostaniesz to
    po 20- watpliwa przyjemnosc.