    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co zamiast Multibanku (dlugie)?
    Date: Wed, 07 Jul 2010 22:46:11 +0200

    W dniu 2010-07-07 19:28, Rafal M pisze:
    > I teraz mBank czy Alior?

    mBank i Alior. mBank do przelewów, Alior do całej reszty.

    > - bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
    > wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
    > debetowka to extra 15 zl.

    To jest nieprawda :) Karta debetowa w Alior kosztuje 5 PLN/miesiąc ale
    ROR w Alior jest oprocentowany na 2,5% (lokata nocna na 5%). Nie wiem
    ile trzymasz zwyczajowo pieniędzy na ROR ale u 95% ludzi jakich znam
    jest to >2k PLN, a właśnie taka kwota dzięki lokacie nocnej daje 5 PLN
    odsetek miesięcznie czyli resetuje nam opłatę za kartę.

    > - onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
    > - ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)

    Obsługa "zwykła" w Alior jest na lepszym poziomie niż Multi Aquarius
    (aczkolwiek poza Warszawą natknąłem się na dwa "słabe" oddziały Alior,
    gdzie obsługa była mi niechętna).

    > Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
    > Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
    > wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.

    Już to pisałem kiedyś ale dbnet jest tu zbędny.

    Ja mam główne konto w Alior, korzystałem parę razy z oddziałów, a ich
    kartą dokonuję darmowych wypłat z bankomatów, mam też u nich KK. Raz w
    miesiącu puszczam z Aliora przelew do mBanku i później resztę rzeczy
    opłacam z mBanku (bo mi się nie chcę wprowadzać odbiorców zdefiniowanych
    w Alior).

    > Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?
    > A moze MultiBank na skutek odplywu klientow we wrzesniu wprowadzi
    > jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
    > bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
    > 8 lat.

    Ja w Multi miałem rachunek jeszcze jako student, miałem u nich swoją
    pierwszą KK (zdolność wyliczana na podstawie średniej ocen :) i
    pożegnałem ich zniechęcony wieloma rzeczami. Prawdę mówiąc to ani razu
    nie zatęskniłem za Multi.

    Alior + mBank to w chwili obecnej doskonałe rozwiązanie, stosuję od 1,5
    roku i polecam.

    Aczkolwiek niebawem do tego duetu dołączy KK Millennium, Visa Impresja :)

    --
    Mithos