    From: macieks <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czarne prognozy S.Dębowskiego
    Date: Thu, 7 Jan 2010 14:29:55 -0800 (PST)

    On 7 Sty, 23:06, Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:

    > http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/29002-Progno
    za+Globtrex+com+n...

    > Kurcze sam nie wiem - wygl da jakby my mieli flag na EURUSD, chyba dolar
    > b dzie si umacnia , a to poci gnie indeksy w d przez najbli szy czas. Na
    > wi ksz korekt nie licz .

    EURUSD spadał przez grudzień, a indeksy powoli rosły.

    I z ciekawostek znalezionych na http://www.forex.nawigator.biz/dyskusje/index.php
    Czyli Kuczyński http://kuczynski.blogbank.pl/2009/12/07/houston-mamy
    -problem%E2%80%A6/

    "Jeśli dane będą słabe, a kurs EUR/USD będzie spadał (co jest możliwe,
    jeśli trend zmieni się na spadkowy), a dane nie będą tylko i wyłącznie
    słabe to wtedy mamy prawie stuprocentową pewność przeceny na rynku
    surowców i akcji. Jeśli jednak kolejne dane makro (nie tylko z rynku
    pracy) będą bardzo dobre to pojawia się nielogiczność: dlaczego mamy
    sprzedawać surowce i akcje, skoro sytuacja gospodarcza będzie się
    szybko poprawiała? Wtedy rozpoczęłaby się walka między carry trade a
    fundamentami. Zakładam, że jednak wygrałyby ją fundamenty. Tak było
    np. w 2005 roku, kiedy dolar się umacniał, a surowce i akcje drożały.
    Wniosek numer jeden: zmiana kierunku EUR/USD na spadkowy nie musi być
    przyczyną przeceny akcji i surowców."
    Konkretny przykład, rok 2005.

    Rok 2009 to był pikuś, 2010 to będzie wyzwanie, 'strasznie ciężko'
    będzie się grało.