    From: " " <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czas zakladania konta w bankach
    Date: Sat, 27 Dec 2003 05:20:20 +0000 (UTC)

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> napisał(a):

    > Tak sobie mysle, ze Polacy sa niezwykle cierpliwi i wyrozumiali. Idac do
    > marmura mozna zalozyc nowe konto w 10 minut. I to jest OK. Karte dostaje
    > sie po kilku dniach (tak mi sie wydaje, bo konto w marmurze zakladalem
    > ostatnio 4 lata temu). ;-)
    >
    > A w bankach internetowych czas od zlozenia wniosku do aktywacji i
    > pelnego dostepu do pieniedzy zaczyna przekraczac miesiac. Chyba ciagle w
    > Inteligo ten czas jest najkrotszy, choc zaczyna dochodzic do 3 tygodni.
    >
    > Przeciez to jest skandal. Zalozenie zdalnie konta powinno trwac gora 5
> [...]

    Bartol, ja to nazywam brakiem konkurencji. Banki nie musza sie starac o
    klientow. Najpowazniejszym klientem jest skarb panstwa, ktory pozycza kupe
    kasy i nie moze zbankrutowac. Banki nie musza wiec zabiegac o klientow
    indywidualnych, tym bardziej ze wielu z nich to potencjalni bezrobotni.

    Unifikacja standardow pachnie zmowa kartelowa - by nikt sie nie wychylal i
    nie pokazal na rynku lepszych standardow, bo inne banki nie chca walki
    konkurencyjnej.
    Podobnie jest teraz wsrod opow telekom.
    Tom