  • Data: 2002-07-17 15:51:51
    Temat: Re: Czeki podróżne czy gotówka, a może karta????
    Od: m...@i...pl (Adam_mb) szukaj wiadomości tego autora

    >Sa karty bez procentow, tylko trzeba kurs sprawdzic czy nie zbojecki.
    >Czeki powinno dac sie kupic za 0,5% chyba? Skup bez prowizji w biurze
    >wystawcy. Ale czeki podrozne w tej chwili wydaja mi sie "nieco"
    >przestarzale.

    niby przestarzale, ale chyba jest to metoda, by bezpiecznie posiadac przy
    sobie np. kilkaset dolarow do okazywania celnikom na granicach?

    Bo kartami to sobie moge machac, nawet 5 roznych nie jest dowodem dla celnika,
    ktory chce zobaczyc "przynajmniej $100 gotowki". Jesli chodzi o
    bezpieczenstwo, to do realizacji czeku podroznego potrzebny jest paszport,
    aczkolwiek...

    btw - kursy kupna/sprzedazy waluty do przeliczania wartosci czekow sa rozne,
    tak? Jesli przyjde np. z USD i bede kupowal czeki, to do tego mam doliczana
    jeszcze prowizje przy sprzedazy, jak rozumiem?

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam