  • Data: 2007-05-02 15:23:25
    Temat: Re: Czemu bank pozwala na wyswietlanie moich danych online?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    kjvirtual napisał(a) w wiadomości: <3...@n...onet.pl>...
    >Czemu ma sluzyc przedstawianie nr mojego dowodu osobistego, peselu online przez
    >takie banki jak Inteligo, LukasBank czy MultiBank???
    >
    >Ma umozliwisc komus zdobycie moich danych w celu otwarcia kolejnych
    > kont?

    Jeżeli program szpiegowski byłby w stanie zidentyfikować tę
    stronę i zczytać te dane to tym bardziej mógłby przejąć
    identyfikator i hasło.
    Zapewne bank ocenił, że większe jest prawdopodobieństwo
    podstawienia "lewej" strony gdy użytkownik nie sprawdza adresu,
    certyfikatu itp., Wtedy "zaloguje się" z dowolnym hasłem. Ale
    cwaniak nie zna nazwiska i peselu więc ich nie wyświetli, albo
    bzdurne - klient ma szansę się zorientować. Taki swoisty sposób
    potwierdzenia autentyczności strony.
    Lepiej gdyby nie wyświetlał. Zwłaszcza, że w Lukasie zdaje się
    do przelewów służy token?
    Lepsza byłaby informacja o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu
    (data, IP).

    Arek