  • 1. Data: 2003-04-25 21:09:03
    Temat: Re: Czy Banki same informuja US o .....
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    25 Apr 03 10:29, MarekB pisal do All:

    M> Chciałbym zapytac: 1.Czy bank sam z siebie informuje urzad skarbowy o
    M> wplywie duzej kwoty na rachunek?

    Banki nie informuja US tylko GIIF

    M> 2. Jezeli tak to od jakiej kwoty?

    Było od równowartośvci 10000 Euro, - podobno jest od niedawna podniesiony pułap
    do 15000 Euro.
    Dotyczy to głównie _wpłat gotówkowych_, choć banki maja także obowiazek
    powiadamiania GIIF o "podejrzanych" przepływach.

    M> 3. Jezeli informuje to czy gdy kwota pojawia sie na rachunku na
    M> maxymalnie 48 godzin po czym nastepuje przelew

    Informuje o kazdej _wpłacie gotówki_ powyżej "limitu", a także o "podejrzanych"
    wpłatach, - n.p. wielokrotnych, mogących nasuwać podejrzenie że wpłacający tym
    sposobem chce "zmieścić się" poniżej kwot wpłat automatycznie rejeestrowanych.

    M> 4. Jak wybrnac z takiej sytuacji gdy np mam zamiar wplacic 80tys zł na
    M> konto, i nie chce by to odnotowal

    Jeśli to gotówka, to masz kłopot (ktory pewnie dałoby sie obejść ale do
    czasu...) - Wieksze kwoty mają to do siebie, że je naogół przeznaczamy na coś
    konkretnego z czego i tak wczesniej czy później bedziesz sie spowiadał przed
    US.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-