-
Data: 2023-06-17 07:27:24
Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Monday, June 12, 2023 at 10:36:39 AM UTC+2, Liwiusz wrote:
> W dniu 2023-05-15 o 12:08, witrak() pisze:
> > Pytanie jest trochę na wyrost, bo nie jestem pewien jak się sprawa rozwinie i czy
nie będzie to chargeback przez Citka (ostatecznie zapłata była z karty Citi).
> Ćwiczyłem chargeback przez Citka dwa lata temu.
> Opisałem w mailu systemowym sytuację i zwrócili kasę.
>
> Podobną potrzebę miałem w tym miesiącu.
>
> W odpowiedzi przesłali szczegółowe wytyczne w PDF, co trzeba zrobić,
> łącznie z żądaniem dowodów kontaktu ze sklepem, odstąpień od umowy, i
> żądań zwrotu środków.
>
> Ostatecznie procedury zaniechałem, bo sklep w końcu zwrócił kasę.
>
> Poniżej cytuję dwa pisma z odpowiedzi banku:
>
> 1.
>
> Drogi Kliencie,
> W nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji poniżej przedstawiamy opis
> procedury reklamacyjnej chargeback dotyczącej transakcji na karcie
> kredytowej oraz debetowej.
> Jednocześnie zaznaczamy, że transakcje, które kwalifikują się do procesu
> Chargeback zostały po stronie Banku autoryzowane i rozliczone prawidłowo.
> Uprzejmie informujemy, że proces reklamacyjny dotyczący transakcji
> dokonanych kartą kredytową lub debetową (z ang. Chargeback - obciążenie
> zwrotne) przeprowadzany jest przez Bank - tj. wydawcę karty - w oparciu
> o regulacje organizacji płatniczych (Visa, MasterCard). Bank w imieniu
> swojego Klienta, który zgłosił zastrzeżenia do jednej lub kilku
> transakcji, występuje do Instytucji rozliczającej Usługodawcę z żądaniem
> zwrotu reklamowanej kwoty transakcji. W swoim zgłoszeniu Bank powołuje
> się na informacje lub dokumenty uzyskane od Klienta, świadczące o
> nieprawidłowości obciążenia.
> W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, Bank w większości przypadków
> wymaga dostarczenia przez Klienta podpisanego ,,Oświadczenia
> Reklamacyjnego" wraz z dodatkową dokumentacją potwierdzającą argumenty
> Klienta. Zaznaczamy, że rodzaj wymaganej dokumentacji jest regulowany
> przez organizacje płatnicze i zależny jest od typu reklamacji.
> Dodatkowo informujemy, że zgodnie z regulacjami Visa/Mastercard, Bank
> wydawca karty może wystąpić z reklamacją do Instytucji rozliczającej
> Usługodawcę w terminie do 120 dni od daty dokonania transakcji lub daty
> dostarczenia zakupionego towaru usługi.
> W momencie otrzymania od Klienta wymaganej dokumentacji Bank przekazuje
> sprawę do Instytucji rozliczającej Usługodawcę, która w ciągu 45 dni
> zobowiązana jest by ustosunkować się do złożonej reklamacji (Klienci
> informowani są o 60 dniowym okresie rozpatrywania sprawy, w który wlicza
> się również działania podjęte ze strony Banku). Po tym okresie Bank
> wraca z informacją zwrotną do Klienta dotyczącą wyniku rozpatrywanej
> reklamacji. W przypadku otrzymania decyzji odmownej Bank w uzasadnionych
> przypadkach oraz określonym terminie ma prawo odwołania się od
> negatywnie rozpatrzonej sprawy.
> Jednocześnie wyjaśniamy, że niektóre typy spraw reklamacyjnych, przed
> rozpoczęciem ich procesowania wymagają zamówienia od Instytucji
> rozliczającej Usługodawcę tzw. dowodu dokonania transakcji (zgodnie z
> regulacjami organizacji płatniczych). Dalsze kroki podejmowane przez
> Bank zależne są od rodzaju otrzymanego dokumentu, który powinien być
> dostarczony przez Usługodawcę w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
> Podsumowując wyjaśniamy, że Bank jest jedynie pośrednikiem
> uczestniczącym w procesie reklamacyjnym i nie ma wpływu na wynik
> rozpatrywnej przez Instytucję rozliczającą reklamacji. Dodatkowo
> informujemy, że całkowity czas rozpatrywania reklamacji jest różny i
> zależy od rodzaju danej sprawy i może trwać od kilku do nawet kilkunastu
> tygodni.
>
> 2.
>
> Formularz oświadczenia reklamacyjnego/Chargeback Dispute Form
>
> Niniejszym reklamuję transakcję(e) z powodu (prosimy zaznaczyć wyłącznie
> jedno pole):
> I dispute the transaction(s) for the following reason (please mark only
> one field):
> 1 Nie dokonywałem(am) transakcji. Transakcja dokonana bez mojej zgody. I
> did not participate or authorize this transaction(s). Transaction
> occurred without my consent.
> 2 Transakcja została przeprocesowana w innej walucie. Dokonałem(am)
> transakcji w walucie _______, natomiast zostałem(am) obciążony(a) w
> walucie _______. Transaction has been processed in different currency. I
> authorized in _______currency, but have been charged in _______currency.
> 3 Kwota transakcji została zmieniona. Dokonałem(am) transakcji na kwotę
> __________________, a zostałem obciążony(a) kwotą __________________.
> Amount Altered. I authorized only __________________, but have been
> charged __________________.
> 4 Podwójne obciążenie (Dokonałem jednej transakcji, zostałem obciążony
> podwójnie/wielokrotnie). Duplicate billing (I accept only one
> transaction, but not the other).
> 5 Zapłata innymi środkami/Paid by other means: Gotówka/ Cash
> Przelew/Bank transfer Inna karta/ Other Card Inne / Other __________________
> 6 Zwróciłem(am) towar lub anulowałem(am) usługę, ponieważ nie były
> zgodne z opisem przedstawionym przez usługodawcę w dniu zakupu. I
> returned the merchandise or cancelled the services as they did not match
> the description at time of purchase.
> 7 Zwróciłem(am) towar, ponieważ był uszkodzony lub wadliwy. I returned
> the merchandise as it was received damaged or defective.
> 8 Na moim rachunku nie został zaksięgowany zwrot reklamowanej kwoty.
> Refund / Credit not received.
> 9 Transakcja została anulowana w dniu _____________ (ddmmrr). Numer
> anulowania: ____________________. Transaction has been cancelled on
> _____________ (ddmmyy) with a cancellation no. ____________________..
> 10 Nie otrzymałem(am) zamówionego towaru/ usługi. Towar miał zostać
> dostarczony/ usługa miała zostać wykonana do dnia ______________
> (ddmmrr). I did not receive the ordered merchandise /services which I
> expected by ________________ (ddmmyy).
> Uwaga: # Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów potwierdzających
> niezasadność obciążenia.
> Dokumenty są niezbędne do rozpoczęcia procesu chargeback.
> Note: # Please attach relevant documentation to support the dispute,
> without which, the chargeback will not be processed.
>
>
> --
> Liwiusz
Serdeczne dzięki! Co prawda załatwiłem sprawę kupując gdzie indziej, bo było taniej i
szybciej, ale dzięki rozbieżności tego, co wynika z Twojego materiału w stosunku do
(z powietrza wziętych) opowieści Krzysztofa Hałasy, utwierdziłem się w pamiętanej z
dawnych lat wersji: o takim mniej więcej formularzu kiedyś mi mówiono...
Ukłony,
witrak()
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.23 18:53 Dawid Rutkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
Najnowsze wątki
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...