  • Data: 2009-04-03 07:34:07
    Temat: Re: DB poszedł po bandzie!
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:m363hnxhi2.fsf@intrepid.localdomain...

    > I slusznie.

    No nie wiem, czy tak słusznie i czy przytoczony argument UOKiK o marżach
    sklepowych jest zasadny.
    W umowie kredytowej jest zapis o stałej marży i zmiennym LIBORze. I to jest
    przypieczętowane i nie ma co dyskutować. Nie ma natomiast mowy
    o_dowolnie_zmiennym_spreadzie. Zatem bank ma w obliczu "prawa" możliwość
    zmiany wysokości spreadu w sposób całkowicie dowolny (nawet do 100%) i bez
    konieczności wyrażenia zgody przez klienta. Na mój gust jest to cokolwiek
    niedorzeczne. Gdybym umówił się z cegielnią na roczne dostawy cegieł po
    określonej kwocie, to w przypadku braku odpowiedniej klauzuli w umowie o
    możliwości zmiany cen, dostawca nie miałby prawa tych cen zmieniać bez
    mojej zgody. Dlaczego inaczej miałoby być w przypadku banków?