eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDEBET a karta debetowaRe: DEBET a karta debetowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Piotr W." <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <5c55c21f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <u7caklgziswp.1oqm5bsn2mha2$.dlg@40tude.net>
    <me36pn4r7eqe$.18rfivg5h4si1.dlg@40tude.net>
    <q3d0su$utd$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: DEBET a karta debetowa
    Date: Fri, 8 Feb 2019 13:33:31 +0100
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Lines: 28
    Message-ID: <5c5d771e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.140.232
    X-Trace: 1549629214 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31099 178.43.140.232:43804
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2630
    X-Received-Body-CRC: 1617930883
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:640951
    [ ukryj nagłówki ]


    > Rajfi zezwala na debet w Lidlu; w aptece nie zezwala.

    Myślę, że problem jest gdzie indziej a nie w Lidlu czy aptece.
    I tak np: płacąc moją kartą za zakupy w Biedronce zbliżeniowo bez wklepywania PIN'a,
    dokonuje płatności ale na koncie nie widzę blokady ani żadnego innego śladu operacji.
    Po dwóch dniach transakcja jest rozliczona. Jeżeli w tej Biedronce włożę kartę do
    czytnika
    i mimo sumy < 50 zł wklepie PIN, jest blokada na koncie. Za dwa dni rozliczona.
    Płacąc kartą w punkcie Sushi, płace też ZBLIŻENIOWO bez PIN'a i JEST na koncie
    blokada
    (mimo <50 zł ) a rozliczenie po dwóch dniach.
    Czyli różne terminale są różnie skonfigurowane i jedne (Biedronka) realizują
    transakcje off-line
    i nie pytają banku o stan konta etc. a drugie mimo płatności zbliżeniowej z założenia
    nie potrzebującej
    kontaktu z bankiem, jednak kontaktują się z bankiem i jak jest brak kasy to jest
    odmowa.
    I można było przeczytać w Internecie o kłopotach klientów, którzy zgubili/skradziono
    kartę i mimo zastrzeżenia
    w banku "znalazca" był w stanie zrealizować zakupy zbliżeniowo 5x po < 50 zł ale juz
    następna płatność wymagała PIN'u
    i na tym się kończyło "szczęście znalazcy", który mimo wyrzucenia karty został
    namierzony przez monitoring.
    Tej odmowy w przypadku terminala, który kontaktuje się z bankiem mimo transakcji
    zbliżeniowej < 50 zł bez PIN'u,
    nie przetestowałem bo mam na koncie niewiele ale też mam linie kredytową i dokładnie
    kontroluje
    ruch na rachunku aby nie być zaskoczony debetem (żona....:), wspólne konto, dwie
    karty do konta).

    Pozdrowienia Piotr W.







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1