    From: k...@w...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Design kart
    Date: 21 Nov 2002 15:48:51 +0100

> [...]
    > posiadania - dotyczy li tylko kilku procent badanych (a czy to bedzie
    > mozna rozciagnac na wszystkich?) - posiadajacych co najmniej dwie
    > karty (i to zapewne dwoch roznych bankow?).
    >
    > Oprocz tego, nalezy jeszcze wziac pod uwage, iz dla wielu placacych -
    > (z tej wlasnie naszej wybranej grupy), oprocz wygladu ma znaczenie
    > organizacja, ktora wydaje karte.
    >
    > Moim zdaniem to o czym chcesz pisac - to troche porywanie sie z motyka
    > na slonce, bo trudno bedzie cos takiego udowodnic (za duzo warunkow -
    > chyba, ze ograniczysz sie do np. jednego banku).

    Chyba trochę przesadzasz, oczywiście, ze dla cąlej populacji to nie ma sensu,
    jednak jeżeli zawęzisz do określonych grup społecznych np. juniorzy (dlaczego
    mbank wprowadził czarne izzy karty???) lub posiadaczy KK, przykład BZ WBK, co
    powoduje, że z kart o identycznych parametrach jedne są wybierane, a inne nie?
    Można to również sprawdzać na przykładzie KB, który swojego czasu wydawał dużo
    okazjonalnych kart.

> [...]
    > kto co wybiera - jednak znowu - czy wybierali ze wzgledu na wytryski
    > tworczosci na karcie czy na organizacje, ktora dana karte wydala. No
    > ale wtedy mozesz przeprowadzic badana uzytkniwkow danej karty - i
    > popytac ich dlaczego wybrali taka a nie inna - jeszcze lepiej, gdyby
    > mieli obie (to wtedy Pekao SA i Visa Concerto iEC/MC - ludzie czesto
    > biora obie).
    > W sumie najbardziej odpowiadalby BPH PBK - bo wprowadzil jednoczesnie
    > oba typy kart.
    > Zreczne postawienie pytan - i cos moze wyjdzie??? :)

    Wolałbym się skupic na jednej organizacji i kilku kartach o identycznych lub
    zblizonych parametrach. Zresztą z dotychczasowych obeserwacji wnoszę, że jest
    to czynnik nie decyduujacy, ale wspomagający, pytanie tylko co i w jakim
    stopniu jest skuteczne, jakie są preferencje Polaków w tym zakresie.

    Proponuje krótka ankietę, co chciałbym, aby było na mojej karcie? Zdjęcie
    misia koala, rysunek z Bolkiem i lolkiem, rycina Malczewskiego, a może portret
    Britney :-)))Zobaczymy co z tego wyjdzie.