  • Data: 2004-05-11 11:56:08
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A_Zet:

    > Spoldzielnie prowadza zazwyczaj dwa konta (moga wiecej, ale nas
    > interesuje sprawa czynszow jakby). Jedno dla spraw czynszu (czyli
    > koszty wlasne prowadzonej dzilalanosci), drugie dla spraw mediow czyli
    > to, w czym spoldzielnia tylko posredniczy.

    nieprawda. płacę jeden czynsz, a w nim wodę, fundusz, prąd w piwnicy, TV,
    dźwig (wysoki budynek), podgrzew wody (wysoki budynek), ciepła woda,
    ogrzewanie, zimna woda, ścieki, dodatkowe pomieszczenie piwniczne. i
    jescze kilka innych, nie pamiętam. jeśli chcesz, poszukam kwitów :)

    > Ale... lokator
    > wlasnosciowy ze wzgledow fiskalnych powinien zaplacic czynsz w dwoch
    > kwitach, bo inaczej nie ma prawa (dowod :-) ) odliczyc sobie w PIT-cie
    > kosztow funduszu remontowego - spoldzielnia podaje kwote czynszu razem
    > i wyszczegolnia ile FR. To znaczy moze w jednym ale wowczas gdy sobie
    > odliczy remonty w kwocie FR, to w razie kontroli fiskusa zaplaci
    > 'zalegly' (poprzez zmniejszenie) podatek jak tez stosowna kare.

    też nieprawda. na blankiecie czynszowym figuruje "w tym XXX na
    wyodrębniony fundusz remontowy". na koniec roku otrzymuje lokator
    poświadczenie ile wpłacił na FR sumarycznie, i jaka tym samym kwota do
    dokonania odliczen od podatku przysługuje.
    i nic nie zapłaci tenże lokator w razie kontroli fizkusa, bo był on (ja!)
    kontorolowany. i żadnej kary nie zapłaci(łem)

    > I w ten sposob zamiast dwoch (czynsz i media) robia sie trzy przelewy
    > (czynsz, FR i media).

    nieprawda, udowodniłem powyżej.
    więc wcale nie takie elementarne :)
    pozdrawiam