    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dyspozycja na wypadek śmierci
    Date: Tue, 25 Aug 2009 05:58:37 -0700 (PDT)

    On Aug 25, 2:38 pm, k...@o...pl wrote:

    > niemoralne "prawo" uczy ludzi używania karty bankomatowej
    > zmarłego i oczyszczania konta bez żadnych przeszkód,

    Ooooooo - niemoralne, zle, brzydkie i ogolnie fe. A jak dla mnie to po
    prostu pleciesz:
    1. jesli konto ma dwoch posiadaczy to obydwaj moga dysponowac cala
    kwota, w momencie jak jeden umiera to dalej jest drugi, ktory tymi
    srodkami dysponuje, a rachunek zamienia sie w rachunek indywidulany -
    gdzie tu pole do popisu dla jakiejs rodziny z karta bankomatowa?
    2. jesli konto ma jednego posiadacza to jest zapis na wypadek smierci,
    jesli ktos takiego zapisu nie zrobil to pretensje do niego a nie do
    prawa czy do banku

    Krotka pilka jesli ktos ma: a] kase i b] potrzebe zabezpieczenia kogos
    bliskiego na okres postepowania spadkowego [zanim uzyska swoja czesc
    spadku] to niech nie lokuje calej kasy na koncie wspolnym - prosta
    sprawa.

    Zreszta - osobiscie uwazam - ze jesli mamy konto wspolne [a
    wspolposiadaczem nie jest zona/dziecko] to nie powinno sie tam trzymac
    100% swojej kasy nie tylko w kontekscie zapisu na wypadek smierci. A
    jesli ktos ma konto wspolne z zona/dzieckiem to komu chcecie robic
    zapis? :)

    > ew. współposiadacz może wypłacić całą sumę i zamknąć konto
    > _nie_informując_ banku że drugi wspólposiadacz nie żyje

    I cool bo w swietle prawa wspolposiadacz ma prawo do dysponowania
    wszystkimi srodkami zgromadzonymi na rachunku, a 90% umow takich
    rachunkow przewiduje, iz w momencie smierci wspolposiadacza rachunek
    przeksztalca sie w rachunek indywidualny.

    > a propo: istnieje jakaś kara za wypłacenie wlasnych pieniędzy
    > po śmierci wspołposiadacza?

    Jesli to byla Twoja kasa to za co ma byc kara? :)