  • Data: 2009-02-28 14:26:04
    Temat: Re: Eurobank ulatwia pranie pieniedzy.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "dl" go6vm6$39k$...@i...gazeta.pl

    > Ale konkretnie we wpł. Eurobanku? Czy piszesz ogólnie? Bo jeśli ogólnie to mylisz
    się - używam wpłatomatu mbanku i multibanku i
    > żaden nie pyta mnie o pin ;)

    Najłatwiej zidentyfikować wpłatę w kościele, gdzie przy każdej skarbonce stoi
    robot legitymujący wpłacających. ;) Od lat sześćdzisiątych ubiegłego wieku
    technologia posunęła się tak daleko, że zaczęto wówczas montowanie automagów
    sprawdzających pochodzenie pieniędzy -- na przykład blokowano stosowny slot
    (dziurę) w skarbonce, gdy ktoś próbował wpłacić pieniądze zarobione na handlu
    alkoholem czy papierosami. Działo się tak dlatego, że skutki walki z alkoholizmem
    okazały się zbyt kosztowne -- więcej Kościół musiał wydawać pieniędzy na pomoc
    rodzinom dotkniętym skutkami pijaństwa (rozpad małżeństwa, przepite zarobki,
    obniżenie zdolności dzieci z pijackich rodzin, wypadki samochodowe, olewanie
    obowiązków służbowych w pracy...) niż zyskiwał z takich ofiar.

    -=-

    Mnie też wydaje się, że nie każdy wpłatomat żąda PINu przy przyjmowaniu
    makulatury. I nie widzę w tym niczego złego. Co kogo obchodzi, czy wpłaciłem
    pieniądze osobiście, czy poprzez kogoś?

    Konta wspólne? Ktoś pierze pieniądze tak, że je wylewa wraz z wodą, w której
    je pierze? :) (klasyczny przykład wylania dziecka wraz z kąpielą?)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'