    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 3 Nov 2016 04:34:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: FATCA
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Co bank to obyczaj.
    VW przysłał mi druk listem zwykłym razem z kopertą zwrotną - ale też na list zwykły,
    na szczęście dało się potwierdzić to, że oświadczenie doszło, w poczcie wewnętrznej w
    ST.
    W mBąku można to wyklikać we wnioskach, bez bumagi.
    Inteligo przysłał mi razem z umową - ale zakładałem miesiąc temu - z zastrzeżeniem,
    że jak FATCA nie złożę to mi konta nie otworzą.
    W kantorze aliora nie pamiętam, być może zaznaczało się to przy otwieraniu konta -
    tutaj zakładałem przed wakacjami.
    Citek - mam tylko KK - odpisał, że nie muszę składać, zaś db - że jak będą ode mnie
    chcieli, to się upomną, ale jak sam chcę to mogę wysłać poleconym albo złożyć w
    oddziale.

    Póki co jak widać jedyną sankcją jest blokada, a poważny bank (choć nie każdy w PL za
    taki uważam) raczej jednak się z klientem przed takim krokiem będzie kontaktować.
    Ale masz przynajmniej powód, żeby zlikwidować to "konto do likwidacji" - bo skoro
    jest do likwidacji to po co z tym czekać ? Ew. będziesz mógł się jeszcze na jakąś
    promocję przed sprzedaża załapać, skoro to raifi ;>

    PS.: A co to za bzdura, że dotyczy to tylko rachunków założonych od 1 lipca 2014 ?
    Bo to o 30 czerwca 2015 to mogę zrozumieć, być może od tego czasu banki są
    zobligowane do podsuwania oświadczenia FATCA nowym klientom pod rygorem odmowy
    świadczenia usług.