eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Fortis] Wyplata z bankomatu INGu, ktorej nie byloRe: [Fortis] Wyplata z bankomatu INGu, ktorej nie bylo
  • Data: 2005-02-05 22:48:23
    Temat: Re: [Fortis] Wyplata z bankomatu INGu, ktorej nie bylo
    Od: Tomasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>>Wydano 0.00. Zapis ksiegowy bedzie skorygowany". Myslalem, ze skoczny sie
    Ciesz się, że masz kwitek, bo masz ewidentny dowód na to, że wypłata
    miała miejsce na kwotę 0 PLN.
    U mnie było znacznie gorzej bo nie otrzymałem żadnego kwitka...
    Dotyczyło to 2ch różnych bankomatów BPH w Krakowie (3 lata temu...)
    Każdorazowo czekałem około 14 dni na odpowiedź i całe szczęście środki
    były mi po tym okresie przywracane, a nie było to jakoś mało
    (każdorazowo 3-5tys. PLN) więc jak widzisz miałem problem...
    W moim przypadku reklamacja sprowadzała się do podliczenia faktycznie
    wypłaconych banknotów z tym co zostało zaksięgowane na rachunkach klientów.
    W zasadzie to miałem szczęście, że konto z którego wypłacałem należało
    również do BPH... Mogło być znacznie gorzej...
    Gorzej gdyby nasze pieniądze bankomat wypłacił po chwili komuś innemu, a
    my nie mając kwitku nie otrzymalibyśmy wtedy zwrotu środków. W końcu
    kwota zaksięgowana byłaby zgodna z ilością wypłaconej gotówki...
    No i byłby klops. :-(

    Jaki stąd wniosek? Za każdym przy wypłacie winniśmy żądać wydania
    potwierdzenia wypłaty. Tylko wtedy mamy 100% pewność (mam przynajmniej
    taką nadzieję...), że środki nam oddadzą.

    >
    > na blokadzie, ktora po 7 dniach (tak jest w Fortisie) ekspiruje. Tym czasem
    > juz nastepnego dnia rachunek zostal obciazony zadana kwota wyplaty, ktora
    > nie doszla do skutku.
    >
    > Zadzwonilem do Fortisa, chcialem zlozyc reklamacje przez telefon, ale nie da
    > sie.
    Patrz regulamin. Zapewne znajdziesz tam odpowiedni zapis o reklamacjach.
    > czy przyczyna sytuacji byla jakas nagla awaria bankomatu (nie
    > wierze, ze skonczyly sie pieniadze, bo to bankomat powienien wiedziec, nim w
    > ogole zacznie sie laczyc) ? i wreszcie najwazniejsze pytanie: jaka jest
    > szansa, ze pieniadze same wroca na konto, czyli, ze zgodnie z tym, co
    > bankomat napisal na slipie zapis ksiegowy bedzie skorygowany, a jezeli tak
    > to pojakim czasie.
    Szansa? Zgaduję, że żadna i chciałbym się mylić.
    Generalnie chodzi o to, że bankomat środki Ci najpierw blokuje aby
    ustrzec się przed sytuacją, że gdy nagle padnie połączenie tuż po
    wypłacie kwoty mogłaby ona nie zostać ściągnięcia z konta.
    W końcu lepiej abyś to Ty potencjalnie tracił niż bank ;-) [To
    oczywiście kiepski żart ;-)]
    Zatem sytuacji nie da się uniknąć, choć uważam, że można ją ograniczać.
    Wystarczy aby przed wysłaniem jakiegokolwiek zapytania bankomat
    sprawdzał, czy zadaną kwotę da się w ogóle wypłacić w oparciu o
    posiadane banknoty.
    Tego typu sytuacja miała miejsce w jednym z moich moich przypadków.
    W drugim problem dotyczył liczby banknotów przeznaczonych do wypłaty.
    Podobno istniało (zapewne istnieje do dziś) ograniczenie do 20 (25?)
    banknotów mogących zmieścić się w podajniku. Bankomat miał wprawdzie
    dużo banknotów ale zbyt mało o nominale 100 PLN i nie był w stanie mi
    żądanej kwoty wypłacić...
    Nowe wersje oprogramowania w bankomatach BPH podobno rozwiązują oba
    problemy.
    Sugestia - na wszelki wypadek większe kwoty należy wypłacać w 2-3
    krokach i każdorazowo nie więcej niż 20(25?) x 50 PLN.

    Pozdrawiam,

    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1