  • 1. Data: 2002-07-30 07:04:36
    Temat: Re: Fortis + linux - jak?
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Mon, 29 Jul 2002 18:15:26 +0200, rmrmg napisał(a):
> [...]

    [...]
    >A może podziel się swoimi problemami z bankiem

    "W odpowiedzi na Pańską wiadomość z przykrością informuję, iż Fortis Bank
    nie świadczy wsparcia technicznego dla użytkowników systemów innych
    niż MS Windows."

    Odpowiedź sprzed roku, ale założę się że nadal aktualna :-(

    > a jak nic nie poradzą to poprostu zmień bank

    Nie ma innego banku z bezprowizyjną VE :-(

    Chyba ideałem obsługi internetowej jest Telepekao24 - niestety, sam bank
    jest absolutnie nieakceptowalny, jeśli chodzi o koszty obsługi i jakość
    obsługi "okienkowej" (kolejki)... Szkoda :-(

    P.S. Ktoś mi pisał o VWdirect... fajnie, szkoda że na ich stronie nie ma
    choćby słówka o warunkach obsługi, kosztach itp...
    Szukam koniecznie konta z tokenem, bo jest to jedyny bezpieczny i
    równocześnie wygodny sposób internetowego dostępu do konta...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2002-07-30 07:16:23
    Od: rmrmg <i...@s...at.ure>

    On Tue, 30 Jul 2002 09:04:36 +0200, Jacek Osiecki napisał takie cóś:
    [...]
> [...]
    > MS Windows."
    >
    > Odpowiedź sprzed roku, ale założę się że nadal aktualna :-(
    Hmm spróbuj spytać się dlaczego tak postępują/wytłumaczyć dlaczego
    nie powinni tak robić. Choć pewnie i tak to nic nie da :(
    BTW: Próbowałeś operą albo konquerorem?

    > Nie ma innego banku z bezprowizyjną VE :-(
    PKO BP SA ;)
    [ciach]
    > Pozdrawiam,

    registered Linux user 261525 | Wszystko jest trudne przy
    gg 2...@w...pl| odpowiednim stopniu
    RMRMG signature version 0.0.2| abstrakcji

  • 3. Data: 2002-07-30 08:08:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"
    > Szukam koniecznie konta z tokenem, bo jest to jedyny bezpieczny i
    > równocześnie wygodny sposób internetowego dostępu do konta...

    e-Integrum w BGŻ powinien ci odpowiadac - ja mam tam caly czas konto
    i nie mam powodu zeby zlikwidowac ;-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-07-30 09:08:59
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Tue, 30 Jul 2002 09:16:23 +0200, rmrmg napisał(a):
> [...]

    >Hmm spróbuj spytać się dlaczego tak postępują/wytłumaczyć dlaczego
    >nie powinni tak robić. Choć pewnie i tak to nic nie da :(

    Znając podejście twardogłowych szefów bankowych informatyków, to choćby
    zmiana miała być czysto kosmetyczna, i tak by tego nie tknęli - bo po co?
    Dla 2% potencjalnych użytkowników? Ech... :-(

    >BTW: Próbowałeś operą albo konquerorem?

    Opera w ogóle nie obsługuje podpisanych certyfikatów, więc nawet nie ma co
    próbować. Konqueror? O nie, od KDE trzymam się jak najdalej. Zresztą wątpię
    by mógł coś pomóc...
    Ściągam właśnie netscape7 - wygląda na straszliwą kobyłę, ale może ona coś
    pomoże? Ma nowe JRE - cóż, zobaczymy, jeszcze jakichś 50MB :-|

    >PKO BP SA ;)

    Od kiedy to 2.5%, min. 4 zł to bezprowizyjne? :-) Bo bankomatów PKO BP w
    Krakowie jest tyle, co kot napłakał...

    I do tego opłaty do konta - 9zł/miesiąc za prowadzenie konta + 2zł za
    wyciągi...

    W dodatku te durne limity - jeśli mam ochotę wybrać nagle całą zawartość
    konta, to nie po to mam kartę by się tłuc do banku...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 5. Data: 2002-07-30 09:38:31
    Od: rmrmg <i...@s...at.ure>

    On Tue, 30 Jul 2002 11:08:59 +0200, Jacek Osiecki napisał takie cóś:

    > Znając podejście twardogłowych szefów bankowych informatyków, to choćby
    > zmiana miała być czysto kosmetyczna, i tak by tego nie tknęli - bo po
    > co? Dla 2% potencjalnych użytkowników? Ech... :-(
    eh debile i tyle

> [...]
    > Ściągam właśnie netscape7 - wygląda na straszliwą kobyłę, ale może ona
    > coś pomoże? Ma nowe JRE - cóż, zobaczymy, jeszcze jakichś 50MB :-|
    no to powodzenia, a może (jeśli jest) nowszy plugin javy do mozilii pomoże

    > Od kiedy to 2.5%, min. 4 zł to bezprowizyjne? :-) Bo bankomatów PKO BP w
    > Krakowie jest tyle, co kot napłakał...
    ja we Wrocławiu widuje przede wszystkim bankomaty PKO BP SA
> [...]
    >
    > W dodatku te durne limity - jeśli mam ochotę wybrać nagle całą zawartość
    > konta, to nie po to mam kartę by się tłuc do banku...
    To chyba najbliższe idałowi było by inteligo (umnie na galeonie 1.2.5
    działa bez zadnych problemów)

  • 6. Data: 2002-07-30 10:04:02
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Tue, 30 Jul 2002 11:38:31 +0200, rmrmg napisał(a):

    (sugerowałbym bardziej restrykcyjne cięcie cytatów na przyszłość ;-)

    >eh debile i tyle

    No niestety. Tym bardziej jestem pełen podziwu dla idealnego moim zdaniem
    systemu Pekao S.A.

    >no to powodzenia, a może (jeśli jest) nowszy plugin javy do mozilii pomoże

    Co do mozilli, boję się że to raczej kwestia interpretacji JS - ciężko
    stwierdzić. Zresztą - zupgrade'owałem ją do 1.0 (z 0.9.6) i zaczęła się
    niepokojąco często wywalać :-|

    Tak mnie kusi coby wyciąć w pień kazaaa'owców itp na parę godzin, by bez
    problemu i szybko ściągnęła się ta biedna szkapa ;-)
    Tylko boję się że będzie tak jak przy mozilli... ale póki co, czekam.

    >ja we Wrocławiu widuje przede wszystkim bankomaty PKO BP SA

    A ja nie lubię planować dojazdu gdzieśtam w oparciu o listę bankomatów
    danego banku... po prostu jak widzę bankomat, to podjeżdżam i wyciągam kasę.
    Jeśli jest kilka - biorę ten, który wypłaca sensownie (a nie jak Euronety,
    po 50 zł) albo ten bez kolejki... Krótko mówiąc: ta bezprowizyjność
    fortisowej VE to prawdziwe błogosławieństwo.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 7. Data: 2002-07-31 06:53:46
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wystukal(a) :

    > Opera w ogóle nie obsługuje podpisanych certyfikatów, więc nawet nie
    > ma co próbować.

    Wersją 6.04 da się sprawdzić stan rachunku, ale wysłać przelewu już nie.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2002-07-31 07:08:06
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Pete" <m...@N...bigfoot.com> napisał w wiadomości
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wystukal(a) :

    >Wersją 6.04 da się sprawdzić stan rachunku, ale wysłać przelewu już nie.

    Mozilla 1 też to potrafi. Netscape 4.7 potrafi wszystko (ostatnio używałem
    tego dosyć dawno).

  • 9. Data: 2002-07-31 08:35:15
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 31 Jul 2002 09:08:06 +0200, Stefan napisał(a):
> [...]

    Niestety - pod linuxem jest tylko 6.02 :-(
    Mógłbym wtedy wywalić tą mozillę...

    Wygląda na to, że te problemy z wysłaniem przelewu wynikają ze specyfiki
    javy 1.3.1 :-(((

    Próbowałem netscape7 - niestety, ma dokładnie te same problemy, nie da się
    wysłać przelewu. Nagimnastykowałem się, by ściągnąć plugin jre 1.4.0... i
    jest jeszcze gorzej: w ogóle nie da się nawet zalogować do fortisa...

    Ech, gdyby ten fortis chciał CHOĆ ODROBINĘ ułatwić życie użytkownikom :-(

    >Mozilla 1 też to potrafi. Netscape 4.7 potrafi wszystko (ostatnio używałem
    >tego dosyć dawno).

    A netscape'a 4.7 pod linuxem nie da się używać - to chyba najbardziej
    zawodny program jaki pod ten system napisano :-(

    Jeszcze łudzę się, że ściągana 4.79 coś zmieni, ale biorąc pod uwagę że 4.77
    się sypie... :-((((

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 10. Data: 2002-07-31 09:13:52
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 31 Jul 2002 08:35:15 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    >zawodny program jaki pod ten system napisano :-(

    >Jeszcze łudzę się, że ściągana 4.79 coś zmieni, ale biorąc pod uwagę że 4.77

    No i moje złudzenia zostały zweryfikowane :-|
    Netscape 4.79 też się wykrzacza koncertowo... Do tego ma jakiś kretyński
    błąd, przez który trzeba akceptować certyfikat za KAŻDYM razem, gdy ładowany
    jest JAKIKOLWIEK element ze strony https://planet.fortisbanking.com.pl/
    Tak więc np. do momentu gdy w ogóle można wpisać username/password, trzeba
    10 razy kliknąć "continue" na okienku z certyfikatem :-E

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl