    From: namikk <n...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Fundusz dla 10-latki?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 24 Sep 2010 10:44:51 +0200

    Liwiusz wrote:

    > Witam,
    >
    > W jaki sposób rodzice mogą kupić jednostki funduszu inwestycyjnego
    > dla 10-letniej córki, ale tak, aby to ona była właścicielem?
    > (proponowałem, żeby kupili na siebie i dali córce jak przyjdzie czas,
    > ale nie chcą tak).
    >
    > Tylko kilka tysięcy zł do zainwestowania, okres około 8-10 lat.
    >
    > Macie jakieś propozycje?

    Jest takie coś jak "instytucja" przedstawiciela ustawowego,córka będzie
    właścicielem ale rodzice będą występowali w jej imieniu do momentu
    osiągnięcia pełnoletności/dorosłości,w każdym z TFI są jakieś tam
    wewnętrzne uregulowania tej kwestii,np.dokonanie wypłaty,konwersji
    etc.powiedzmy raz w miesiącu kalendarzowym do kwoty np.1000 pln bez zgody
    sądu rodzinnego, powyżej tej kwoty już trzeba składać wniosek do sądu
    rodzinnego. Trzeba indywidualnie rozważyć, czy się to opłaca kwestia
    rodzaju funduszu,jego ryzyka i środków jakie tam będą lokowane.