    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Funkcja terminalu płatniczego
    Date: Mon, 20 Nov 2023 22:17:41 +0100

    W dniu 20 lis 2023 o 15:08, Krzysztof Halasa pisze:

    > Smaczne jest?

    Smaczne. Sporo tego piję. :) Moja matka też lubi 3.2% UHT.

    > Bo jak niedawno jakiegoś spróbowałem, to było straszne. Ale może to
    > był wyjątek.

    Mleczna Dolina -- Mlekpol z Zambrowa. (Łaciate Mlekpolu
    uchodzi za najlepsze w Polsce i pochodzi z Grajewa)

    Mleko z Mlekpolu wg opakowania ma 32 g białka w litrze;
    inni producenci zwykle deklarują 30 g białka w litrze mleka.
    Nie znam przyczyny takiego stanu rzeczy.
    (piszę tu o mleku UHaTym zawierającym 3.2% tłuszczu)

    Od jakiegoś czasu na niektórych opakowaniach mleka z Mlekovity
    też można znaleźć 3.2 g białka w 0.1 litra mleka.

    W obu wypadkach jest mowa o 600 kcal na litr mleka.
    Gorzka czekolada z migdałami -- 579 kcal na 100 g.
    Gorzka czekolada z laskowymi orzechami -- 587 kcal na 100 g.
    (dziś kupiłem 900 g za w Lidlu za 20.16 pln, czyli w cenie
    22.4 pln za 1 kg)

    Litr UHaTego mleka z Sieradza (Wart-Milk) o zawartości
    2% tłuszczu -- 490 kcal i 30 g białka.

    -=-

    Mleko z Mlekpolu (zwłaszcza z macierzystego Grajewa) uchodzi/uchodziło
    za najlepsze w Polsce i jedno z lepszych, bądź najlepszych na świecie,
    dlatego nie rozumiem, dlaczego miałoby być niesmaczne...
    https://mlekpol.com.pl

    W pokojowej temperaturze można otrzymać kefir (w Biedronce 1 kg
    kefiru kosztuje 3.48 pln) a na kaloryferze -- (w Biedronce 1 kg
    jogurtu kosztuje 4.22 pln) jogurt...

    Od biedy można nawet otrzymać biały ser z takiego mleka. :)
    Zapewne także masło...

    -=-

    Mleko tuczy. Kiedyś piłem dziennie od 3 l do 4 l.
    Podobnie z czekoladami -- przez kilka miesięcy 2020 r.
    jadłem tygodniowo do 2 kg czekolad z orzechami...

    Jabłka też tuczą -- rzecz jasna w nadmiarze.
    (kiedyś jadłem kilkanaście kg tygodniowo)

    Często problem otyłych ludzi bierze się z drobnych nadmiarów.
    10 g ,,zysku'' dziennie to 3.65 kg rocznie, więc w 10 lat
    tą ,,metodą'' można zyskać 36.5 kg nadmiernego tłuszczu
    zniechęcającego do ruchu...

    Następstwa: nadwaga, otyłość, cukrzyca, miażdżyca, zawał,
    angioplastyka... (kiedyś angioplastykę zastępował przedwczesny zgon)

    -=-

    Uszkodzenia kolan spowodowane szarpaniem się z pralkami dodały mi
    łącznie około 3 kg nadmiaru tłuszczu -- którego drobnej części do
    tej pory nie pozbyłem się mimo usiłowań... (warto porównywać masy
    ciała rok do roku, by wyeliminować roczne wahania...)

    Mam apkę ukazującą liczby kroków z telefonem każdego dnia i masę
    ciała... Dwa razy pojawił się kłopot z kolanami, dwakroć zmalała
    liczba kroków i pojawił się nadmiar gramów...

    Dodatkowo widzę zależność chorowania od fizycznej aktywności
    wyrażonej liczbą kroków poczynionych z telefonem... (zegarek
    ma też krokomierz, ale machanie rękami też jest liczone jako
    kroki całego ciała...)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s