  • Data: 2008-03-13 07:50:11
    Temat: Re: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ra" napisał:
    > - % na koncie oszcz. są większe niż % kredytu w chf minus belkowe więc
    > jest tak jakbym spłacał sam kapitał. A mam gotówkę jakbym chciał kupić
    > większe mieszkanie, auto itd

    Gdy się ma potrzeby gotówkowe, to inna bajka. Doskonale Cie rozumiem. Ja nie
    musze niczego kupować, obecnie odpukać mam, co trzeba i bardziej zależy mi
    na zakończeniu kredytu ...

    > - ulga odsetkowa spłaca mi prawie 3 raty kredytu

    Ja takowej nie mam - kupowałem na rynku wtórnym

    > - jeżeli teraz mam ratę np 1000zł to za 10 lat też będzie to mniej więcej
    > 1000zł (pomijam dla uproszczenia wejście do euro). A za 10 czy 20 lat te
    > 1000 zł będzie warte grosze z powodu inflacji

    Ja tam się wolę nie wypowiadać co będzie za 10 czy 20 lat... :-)

    Reasumując: każdemu wedle potrzeb.
    Kupowałem mieszkanie tuż przed idiotycznym wariactwem cenowym, więc kredyt
    mam niewielki i sens trzymania go przez jakieś 12-13 lat jest żaden. Poza
    tym nigdy nie lubiłem mieć "kagańca" - a kredyt właśnie tak traktuję. Jest
    on dla mnie "ciężarem", którego wolę się pozbyć. I już :-)
    Nie zamierzam Cię przekonywać do swoich racji - chcesz spłacać kredyt przez
    20 czy więcej lat - Twoja sprawa :). Ja wolałem po prostu mieć sprawę z
    głowy.

    I mysleć o ... kolejnym kredycie ;)