    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hasła maskowane - czemu tak się podobają?
    Date: Fri, 18 Feb 2011 19:51:24 +0100

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Z hasłami maskowanymi jest jeszcze jeden dodatkowy problem. Żeby tak się
    > dało, to albo hasło musi być jawnie zapisane w bazie,

    Jasne. Z tym ze dokladnie tak samo jest zapewne z "normalnymi" haslami.
    Systemy bankowe troche sie roznia, technicznie i formalnie, od
    "zwyklych".

    Wezmy taka kwestie:

    klient) nie zlecilem tej operacji
    bank) osoba znala haslo, wiec wspoludzial klienta itd.
    k) nikomu nie podawalem hasla. Jakie haslo podala ta osoba?
    b) noooo nie wiemy, ale skrot np. SHA512 tego hasla to !(@*#&)!(@$%
    k) czy tylko moje haslo daje taki skrot? Czy mozliwe jest, ze inne haslo
    typu "ala ma kota" daje taki sam skrot?

    Ciekawe co na to bank.
    Jasne, moze probowac przekonac sedziego do prawdopodobienstwa itd, ale
    obawiam sie ze znacznie latwiej bedzie pokazac rekord z bazy typu
    2174365,"kasia80.11.15",przelew zwykly,suma,"PLN" itd.
    --
    Krzysztof Halasa