  • Data: 2008-03-08 13:41:26
    Temat: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08.03.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:

    > Zwłaszcza, że login widać cały czas na ekranie na stronach transakcyjnych!
    > Wystarczy, że ktoś stoi za plecami i login już zna.
    >
    > Jeśli nie zrobią autoryzacji SMSem każdego przelewu, to z początkiem maja
    > ja i cała moja rodzina zamykamy rachunki w ING. To krok wstecz jeśli chodzi
    > o bezpieczeństwo.

    Nienienienienienie, poczytałem właśnie ten ich 'FAQ' -
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/52043

    I już wiem, że uciekamy teraz, szkoda czasu.

    To jest jakaś parodia podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Podstawową
    zasadą jest security by obscurity - nie podadzą algorytmu, bo gdyby się
    wydał, to każdy złodziej wiedziałby, jak bank wykiwać. ;) Zresztą podawanie
    jest zbędne, bo jak widać - autoryzacji na ogół i tak nie ma.

    No i co najważniejsze - w trosce o moje bezpieczeństwo nie pozwolą mi
    wybrać, które transakcje chcę autoryzować, tylko będą sami wybierać, nie
    autoryzując większości z nich - REWELACJA. ;)))))

    Przecież to się nawet do kabaretu nie nadaje. Takie podejście nie przystaje
    do instytucji finansowej. Już poprzedni system z kluczem i hasłem był słaby
    i do jakiejkolwiek skuteczności wymagał trzymania hasła u siebie (czego
    podobno prawie nikt nie robił). Ale to, co teraz widzę, jest po
    prostu żałosne.

    Ja się o siebie nie boję - wiem jak zadbać, żeby zredukować
    niebezpieczeństwo do minimum. Ale mój 70-letni tata już nie ma tej
    biegłości.
    --
    Samotnik