    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: IQP....
    Date: Tue, 22 Mar 2011 03:26:19 -0700 (PDT)

    On 22 Mar, 09:00, " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Na serio widzisz realne przes anki do rych ego rozpocz cia bessy ?
    > Ewentualne zaostrzenie problem w finansowych Hiszpanii jest ju wliczone "w
    > koszta" i nie zapocz tkuje na pewno kolejnej bessy, tylko mocniejsz korekt
    > na gie dach i mocne, cho przej ciowe wzmocnienie dolara a os abienie EUR.
    >
    > Znacznie wi kszym problemem by oby, gdyby do problem w zad u eniowych Grecji,
    > Irlandii, Portugalii i jak wi kszo si spodziewa wkr tce Hiszpanii do czy y
    > W ochy.
    > Tutaj ju by nie by o art w !!!

> [...]

    Rzeczywiście mimo oczywistych "pretekstów", giełdy zachowują się
    nadzwyczaj dobrze. Pomijając Hiszpanie, Wlochy bo wrozka nie jestem i
    nie wiem jak bedzie, pozostaje cena ropy. Niestety ta cena ma wyraźny
    negatywny wplyw na realna gospodarke. Zauwaz ropa przy aktualnej cenie
    101 dolarow naszym lokalny rynku ropa kosztuje już wiecej niz
    kosztowala w roku 2008. Co sie stanie w Polsce jesli ropa osiagnie
    cene 140 dolarow jak w 2008 a kurs złotego bedzie ciągle niski? ! To
    wcale nie musi byc kryzys swiatowy ale u nas może być juz pozamiatane,
    bo dzieki brakach w oświacie spoleczenstwa nawet nie zdazymy zaczac
    budowy el. jądrowych a dzieki nieudolnosci polityki zagranicznej
    zlikwidujemy sobie kopalnie wegla bo za duzo smrodzą w UE.

    Z drugiej strony mamy jednak QE.
    QE to obdarowywanie banków płynnością, która najczęściej
    wykorzystywana jest na spekulację na ogromną skalę a niekoniecznie na
    inwestycje realne. To powinno doprowadzić w teorii do bańki i
    kolejnego załamania systemu kredytowania (czego w zasadzie powinnismy
    sobie zyczyc)
    Kwestią otwartą jest jednak ktora z tych sił przeważy (QE czy ropa).