    From: "Bogdan B." <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Indywidualne Konta Emerytalne w Banku Pekao SA
    Date: Thu, 2 Sep 2004 18:03:38 +0200

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > No to jeszcze raz:
    > §3 ust. 4. Jedna osoba może jednocześnie gromadzić oszczędności na
    > IKE na podstawie jednej Umowy z
    > Funduszami;
    > 1) Zawarcie kolejnej umowy o prowadzenie IKE z tymi samymi
    > Funduszami, które prowadzą już IKE dla
    > danej osoby, na podstawie zawartej przez nią wcześniej Umowy, jest
    > równoznaczne z wypowiedzeniem
    > dotychczasowej Umowy przez Oszczędzającego i skutkuje zwrotem
    > zgromadzonych środków;

    Proponuję pisać co cytujesz - przekartkowałem wszystko łącznie z ustawą ;-)
    To jeszcze raz IMHO: umowę zawiera się z wszystkimi czterema funduszami
    wymienionymi w umowie.
    Są to fundusze należące do jednego towarzystwa i ustawa to dopuszcza - nie
    ma wątpliwości.
    Uważam że par. 3 ust. 4 pkt 1 dotyczy zawarcia umowy z *tymi samymi*
    funduszami czyli np. w mBanku a potem w Multibanku. Dlaczego BRE i Skarbiec
    chcą karać kogoś takiego wypłatą i wykopaniem na zawsze z programu IKE nie
    wiem, ale to jest przypadek do uniknięcia. Jeżeli ktoś tak już musi, to
    przez rok trzeba przezimować gdzie indziej ;-0

    > 2) Zawarcie kolejnej umowy o prowadzenie IKE z innymi Funduszami, niż
    > Fundusze, które prowadzą już
    > IKE dla danej osoby, na podstawie zawartej przez nią wcześniej Umowy,
    > jest równoznaczne z
    > wypowiedzeniem dotychczasowej Umowy przez Oszczędzającego i zleceniem
    > wypłaty transferowej
    > zgromadzonych środków do Funduszy, z którymi zawarta została nowa
    > umowa, w trybie określonym w §8 ust. 7.

    Oczywiste jest że jeżeli ktoś zawarł umowę z innymi funduszami z innego TFI
    to skutkiem jest wypłata transferowa.
    Inna sprawa że regulamin nie pisze nic o trybie zmiany obecnej umowy z
    czterema funduszami (np. aneksem), żeby objęła inne fundusze zarządzane
    przez towarzystwa i jak rozumiem o to Ci chodzi. Słychać było że Skarbiec ma
    dodać nowy fundusz funduszy (tworzy taki po ostatnich zmianach ustawy o
    TFI).

    > Oraz:
    > §8 ust. 11. Oszczędzający ma prawo do konwersji (wypłaty transferowej)
    > pomiędzy Funduszami, _z którymi zawarł
    > Umowę_.
    > Pytanie 1: Jak zawrzeć umowę ze wszystkimi funduszama jednocześnie?

    Jednym ruchem:
    Par. 2 pkt 1 umowy:
    "oszczędzający i Fundusze wskazanew w par. 3 pkt 1 zawierają umowę"
    par. 3 pkt 1 umowy o prowadzenie IKE mSkarbiec:
    "Oszczędzający niniejszym zawiera Umowę o prowadzenie IKE z Funduszami IKE
    mAkcja, IKE mWaga, IKE mGotówkowy i IKE mEuropa "

    > A jeżeli już się uda, to:
    > §8 ust. 4. Umowa może być wypowiedziana przez Fundusze w sytuacji,
    > gdy:
    > 1) Oszczędzający nie dokonał pierwszej wpłaty na IKE w wymaganej
    > wysokości w terminie 1 miesiąca od
    > daty zawarcia Umowy - w takim przypadku Umowa jest wypowiadana bez
    > okresu wypowiedzenia,

    Wpłata na IKE jest IMHO wpłatą na dowolny z czterech funduszy z którymi
    zawarłeś umowę.

    Ogólnie: mogłoby być napisane lepiej, ale nie ma więcej zagrożeń nic w
    typowej umowie i regulaminie ;-)

    Bogdan B.